סיעת ׳הבית היהודי׳ הצביעה הערב (רביעי) פה אחד בעד ההחלטה לדרוש את תיק הביטחון. מהסיעה נמסר כי ההחלטה נתקבלה "על מנת לשנות את מדיניות הביטחון ולהשיב לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה". עוד נמסר כי "הסיעה הסמיכה את יו״ר המפלגה לכל החלטה בעניין זה".



הודעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא מתפטר מתפקידו, גרמה להתחלת מלחמת הירושה לתפקיד היוקרתי. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה מיד לאחר ההודעה כי "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון, הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה". בחודשים האחרונים בנט תוקף שוב ושוב את התנהלותו של השר ליברמן ומותח ביקורת על המדיניות שלו.



שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אלא שלא נראה כי בליכוד יוותרו כל כך בקלות על התיק היוקרתי. השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר היום בראיון לכאן ב', כי לדעתו, זאת לא חלופה ריאלית, לתת לבית היהודי את תיק הביטחון. בתשובה לשאלה האם הוא ירצה את התפקיד, אמר הנגבי כי "ארצה את תיק הביטחון אם יציעו לי".