קואליציה במשבר: על רקע התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישת סיעתו מהממשלה, שוחח הבוקר (חמישי) יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם, עם אריה גולן בכאן רשת ב' והתייחס לשאלות הבוערות בעקבות המהלך ששינה את פני המפה הפוליטית. "בכל מקרה ב-2019 יהיו בחירות. היה קשה מאוד לנהל את הקואליציה בשנה האחרונה, ולכן אני חושב שבלי קשר לאירוע הזה אנחנו נמצאים בכל מקרה בתקופה לא פשוטה בכנסת ובהתנהלות של חברי הכנסת".  


לאחר שנשאל האם ניתן לקיים קואליציה ברוב של 61 מנדטים, השיב אמסלם כי מבלי להתייחס לחברי כנסת ספציפיים הנחשבים לבעייתיים, יהיה קשה לנהל קואליציה כזו. "בסופו של דבר, להערכתי נתקדם עם המצב הנוכחי, לא צריך ללכת לבחירות מחר בבוקר אלא יש דברים שצריך לבצע. לאחר מכן יהיו בחירות". 
ראש הממשלה יכול להרשות לעצמו להיכנע לאולטימטום של בנט, לפיו אם לא יקבל את תיק הביטחון הבית היהודי תפרוש מהממשלה?

"באופן אישי, אני חושב שאם ראש הממשלה היה שואל אותי, הייתי אומר לו שבשום פנים ובאופן, כי מבחינתי בנט הוא מי שחולל את את המשבר הזה. נפתלי בנט סונט בשר הביטחון כבר שמונה חודשים, אני לא מכיר דבר כזה, אני חושב שזה לא טבעי ובתוך ממשלה לא מתנהלים ככה. אם יש לך הערה, בעיה, יש ישיבת קבינט. לא כל שבועיים אתה יוצא לתקשורת, והגדילה לעשות השרה איילת שקד למשל, שאמרה לפני שבוע בטלוויזיה שהיא חושבת שצריך להחליף את שר הביטחון. אני לא מקבל את זה כהתנהלות בין בני אדם. לפני שאתה פוליטיקאי, תהיה בן אדם".

אביגדור ליברמן ונפתלי בנט בכנסת. העימות שיפיל את הממשלה? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
האם ראש הממשלה היה צריך לשמור על שתיקה כשבנט וליברמן התקוטטו בתקשורת?
"לפעמים הוא נותן לדברים להסתדר מאליהם. לא כל מריבה בין שני שרים ראש הממשלה צריך להתערב. דרך אגב, בנט עשה את אותו דבר לחלק גדול מהממשלה. כשהיה הסיפור של המסתננים היה לו עסק עם אריה דרעי, אחר כך עם ראש הממשלה, אחר כך עם שר האוצר. הוא כל 3-4 חודשים מצא לו קורבן אחר והתחיל לרדת עליו. לא מתנהלים ככה. בעולם הערכים והמושגים שלי, ממשלה לא יכולה להתנהל ככה. זה לא אתי ולא חברי".
באשר להסדרה עם חמאס וההחלטה שלא לתקוף את רצועת עזה בעוצמה, אמר אמסלם כי "כאזרח ישראלי כל האמוציות עולות לי והבטן שלי מתפוצצת כשאני רואה את המראות, כמו כל אזרח, ואז אני אומר בואו ניכנס ונפרק להם את העצמות. בסופו של עניין, ראש הממשלה מסתכל על מכלול האיומים על מדינת ישראל ומנתח מה צריך לעשות. איך אני יודע שהוא צודק בעניין הזה? כי הוא קיבל החלטה שלכאורה פוגעת בו. בדרך כלל אדם שמקבל החלטה שלא טובה לו, אני מניח שהיא טובה לדעתו לביטחון הציבור. אני חושב שראש הממשלה קיבל החלטה טובה. מנהיג צריך לקבל החלטות שטובות לעם ישראל ולא לאם הוא יקבל בעקבותיהן מנדט לפה או לשם. הוא פועל בניגוד להיגיון הפוליטי שאמור להיות. יש לו סיבות כבדות משקל לנהוג כפי שהוא נוהג".