מלזיה הצטרפה הלילה (שישי) לאינדונזיה ולמדינות מוסלמיות אחרות, כשהביעה דאגה מהצהרת ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, לפיה הוא שוקל להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים. בשיחה בין ראש ממשלת מלזיה, מהאטיר מוחמד, לבין מוריסון, אמר לו הראשון כי "העברת השגרירות תפגע במוסלמים". 
"הצבעתי על כך שבהתמודדות עם טרור, יש להבין את המניע לו", אמר המנהיג המלזי לעיתונאים, והוסיף: "זה לא יעזור (להעביר את השגרירות) ויגביר את הטרור". 
ואולם, שר האוצר האוסטרלי לא נותר אדיש לדבריו של מוחמד, וטען כי מדובר באדם שידוע בהתבטאויותיו האנטי-יהודיות. "הוא קרא ליהודים ארוכי חוטם, והטיל ספק בנתונים על מספר היהודים שנרצחו בשואה". 
 

ראש ממשלת אוסטרליה ונשיא אינדונזיה. צילום: רויטרס
ראש ממשלת אוסטרליה ונשיא אינדונזיה. צילום: רויטרס

לפני כחודש, כאמור, גם אינדונזיה הביעה התנגדות למהלך, שעשוי להתרחש בחודשים הקרובים. בתקשורת המקומית באינדונזיה דווח גם כי המדינה שוקלת להקפיא עסקת סחר משמעותית עם אוסטרליה בעקבות הצהרתו של מוריסון.
כמו כן, ב-16 באוקטובר נפגשו שגרירים מ-13 מדינות אסלאמיות בקנברה שבאוסטרליה, והביעו חשש מכך שהעברת שגרירות אוסטרליה לירושלים, אם תתרחש, עלולה לפגוע בסיכויי השלום.
"הסכמנו שנשלח מכתב לשר החוץ, המביע את דאגותינו ואת החשש שלנו בנוגע להצהרה כזו", אמר מוחמד ח'יראת, השגריר המצרי בקנברה לרויטרס. הוא הסביר באותה עת כי "כל החלטה כזו עלולה להזיק לתהליך השלום. יהיו לכך השלכות שליליות על היחסים בין אוסטרליה ומדינות ערב, כמו גם עם מדינות אחרות".