כתב אישום הוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון כנגד אמו ואחיו של המחבל אשרף נעאלווה שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן ב-7 לאוקטובר. בכתב האישום, המייחס לשניים עבירה של אי מניעת עבירה, נכתב כי אמו של המחבל ידעה שיש בידו נשק וכי הוא מתאמן בו. כמו כן, המחבל ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל על כוונותיו, אך שניהם לא פעלו כדי למנוע את הפיגוע. 

לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בעקבות ניסיונו לאחר הפיגוע להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. מדובר צה"ל נמסר כי כתבי אישום אלו מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע. עם הגשת כתבי האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

ההרוגים בפיגוע באזור התעשייה בברקן, קים יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. צילום: פייסבוק


בתוך כך, כתב אישום הוגש גם נגד עמיד איוב פוזי זמארי, תושב קלקיליה. המואשם בניסיון לגרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לרצח בבית הדין הצבאי, ובעבירות ביטחון חמורות נוספות. מכתב האישום נגדו עולה כי בחודש יולי 2018 הוא יצר קשר עם אדם אחר, המתגורר בעזה, שמסר לו פרטים מזהים של דניאלה וייס ומשה זר, פעילי ימין מוכרים תושבי יהודה ושומרון, וביקש ממנו לעקוב אחרי השניים במטרה לבצע נגדם פיגוע. וייס שימשה כראש המועצה המקומית קדומים בין השנים 1996-2007. זר הורשע בעבר בעבירות של גרימת חבלה חמורה וחברות בארגון טרור, עבירות עליהן הביע חרטה לפני מספר שנים. בנו גלעד נרצח ב-2001 מירי מחבלים בעת שמילא את תפקידו כקב"ט של המועצה אזורית שומרון.
 
על פי כתב האישום נגד זמארי, הנאשם ביצע תצפיות וצילם את ביתו של משה זר ואת הכניסה ליישוב בו מתגוררת דניאלה וייס.  כמו כן, ביצע תצפיות גם על אתר דתי יהודי באזור השומרון, מתוך מטרה להטמין במקום מטען חבלה. בסופו של דבר, לא הצליח המחבל להוציא את תכניותיו לפועל בשל מעצרו על ידי כוחות הביטחון. 


דניאלה וייס. צילום: אריאל בשור

 
עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבי האישום כי "צה"ל ימשיך לפעול לסיכול פיגועי טרור ולמיצוי הדין עם גורמי הטרור".