שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים היום (שישי) ביומו האחרון בתפקיד, סיור פרידה ממפקדי וחיילי אוגדת עזה. במהלך הביקור אמר ליברמן כי "אני במשך שנתיים וחצי נשכתי שפתיים, ניסיתי לשנות דברים מבפנים. שתי ההחלטות האחרונות, על העברת 90 מיליון דולר לחמאס בחצי שנה הקרובה, וגם ההחלטה על הפסקת האש - אלו היו שתי החלטות יותר מידי, ולכן נאלצתי להתפטר מתפקידי". 



עוד הוסיף השר היוצא כי "תושבי עוטף עזה זכאים לרמת הביטחון בדיוק כמו תושבי תל אביב. לא ייתכן שאחרי שחמאס משגר כ-500 רקטות לעוטף עזה, ראשי חמאס מקבלים למעשה חסינות מהקבינט הישראלי. אנחנו כרגע מאכילים מפלצת, שאם לא נעצור את ההתעצמות ובניין הכוח שלה, אנחנו בעוד שנה נקבל כאן אח תאום של חיזבאללה, עם כל המשמעות". 



כשנשאל האם הוא מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ענה: "צריך כרגע להתרגל, אני ביום ראשון חוזר לכנסת, נתארגן, אני מניח שהבחירות בדרך ונעשה את המקסימום". כמו כן, בהתייחס לאפשרות כי שר החינוך, נפתלי בנט, ימונה במקומו לשר הביטחון, אמר: "אני לא ממנה שרים וזו לא אחריות שלי, אני סיימתי את תפקידי, כל השאר זה על שולחנו של ראש הממשלה".


רקטה ששוגרה לעוטף עזה. צילום: רויטרס


בהתייחס לאפשרות של הסדרה מול חמאס טען ליברמן כי "יש פה בלבול בין המונחים, אנחנו לא יושבים מול נורבגיה ושוויץ ומסדירים איתם דברים, יש ממול ארגון טרור ואנחנו למעשה קנינו בכסף קטארי שקט לטווח קצר, במחיר של פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח הארוך". כמו כן, הוסיף: "אני לא האמנתי ולא מאמין בשום הסדרה מול ארגון טרור, ועם ארגון טרור צריך להתנהל כמו ארגון טרור. כל הסדר עם ארגון טרור זו כניעה".