נתניהו: אפגש עם כחלון, אסור להפיל ממשלת ימין


על רקע האירועים האחרונים וההתקדמות בצעדי ענק לעבר בחירות 2019, ביניהם פנייתו של שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להקדים את הבחירות, הודיע היום (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לפגוש מחר בבוקר את שר האוצר משה כחלון, וזאת במטרה למנוע בחירות.


חבר הכנסת יואב קיש מ"הליכוד" ב"שבת תרבות" ביישוב שהם ואמר כי  "שר האוצר כחלון הוא היחידי שיכריע אם יהיו בחירות עכשיו. הוא התחיל קמפיין בחירות כבר לפני כמה חודשים. זו תהיה טעות מצידו של שר האוצר לדחוף לבחירות שתקציב 2019 מחייב תיקונים".
 

חבר הכנסת רועי פולקמן, יו"ר סיעת "כולנו" הגיב לדברי חבר הכנסת קיש ואמר כי "גם חה"כ קיש מבין לאחר שלוש וחצי שנות כהונה שההכרעות הכלכליות, המדיניות והפוליטיות מגיעות בסוף לפתחו של שר האוצר משה כחלון. מועד הבחירות יקבע על פי שיקולים של אחריות ציבורית וטובת המדינה הכלכלית והביטחונית, ולא סחטנות וספינים".

לכתבה המלאה



ח"כ יואב קיש. בחירות בקרוב? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



סינוואר: "מתקפת אש על תל אביב תדבר בשם עצמה, עזה היא מלכודת מוות"


יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה נכח אמש באירוע לזכר פעילי הארגון שנהרגו במהלך חילופי האש בהם נהרג גם סא"ל מ' בתחילת השבוע. במהלך נאומו, סינוואר הקריא מסר ממוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שטען כי "כל עימות עם 'הכיבוש' - מקרב אותנו אל קצו". סינוואר הוסיף כי "זה שחשב שנמיר את הדם שלנו בדולר ובסולר - התאכזב". לבסוף פנה מנהיג ארגון הטרור לישראל ואיים כי "השתיקה שלנו נועדה להתכוננות, ואם נדבר - רק בשפת הנשק. המסר שלי לנתניהו ולשר המלחמה הבא שלו - שעזה היא מלכודת מוות".
בהמשך הנאום, סינוואר תקף את מדינות ערב שמנרמלות את היחסים עם ישראל: "מדינות ערב פותחות את הארמונות שלהם בפני נתניהו ובפני שריו שמחללים את מסגד אל-אקצא שלנו", והוסיף כי "ההימור שלכם על ישראל ייכשל. הכיבוש יקבל מאיתנו רק נשק ומוות". סינוואר הציג בפני תושבי חאן יונס אקדח משתיק קול, שלטענתו נלקח מהכוח המיוחד של צה"ל במהלך המבצע שהשתבש מוקדם יותר השבוע. "שוחחתי עם מפקד הזרוע הצבאית, מוחמד דף, וביקשתי לדבר על מתקפת האש שתהיה על תל אביב, אך הוא ביקש שהמתקפה תדבר בעצמה", איים.

לכתבה המלאה


סנוואר מציג את הנשק. צילום: מחמוד עבד אל-עאל



בעקבות גל הסנקציות באיראן: עובדים התבצרו וקראו "מוות לרודנים"



מאות עובדי תעשיית הסוכר באיראן התבצרו אתמול במסגד בעיר שוּש שבמחוז חוזסטאן שבדרום מערב המדינה כאקט של מחאה וקראו "מוות לרודנים".  העובדים הזועמים, שלא קיבלו שכר עבור עבודתם מאז כניסתו לתוקף של הגל האחרון של הסנקציות האמריקאיות על איראן, כיתרו את אימאם המסגד תוך שהם קוראים קריאות נגד משטר האייתוללות. במקביל, מאות אחרים הפגינו בסמוך למפעל הסוכר.
 
בנוסף, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי איראן ועיראק יוכלו להגדיל את היקף הסחר ביניהן, ולעלות מ-12 מיליארד דולר לכ-20 מיליארד דולר. דבריו של רוחאני, שנאמרו בפגישה עם נשיא עיראק, ברהם צאלח, הגיעו  כשבועיים לאחר שארצות הברית החזירה את הסנקציות המכוונות לתעשיית הנפט המרכזית באיראן, כמו גם את ענפי הבנקאות והתחבורה שלה.

לכתבה המלאה 

נשיא איראן רוחאני עם נשיא עיראק ברהם סאלח. צילום: רויטרס


נופפה למסוק בשארית כוחותיה: הנעדרת לאה דוד נמצאה בריאה ושלמה

לאה דוד, תושבת נהריה ואישה בסיכון בת 54 שנעדרה מאז נראתה בפעם האחרונה אתמול בעכו, נמצאה היום על ידי המסוק המשטרתי בערוץ נחל מערבית לאזור התעשייה בעכו, אשר חג מעל האזור בסריקות והבחין בה בעת שנופפה לו בשארית כוחותיה. שוטרי תחנות עכו ונהריה חברו אליה בהכוונת המסוק וצוות רפואי סייע לה במקום.

לתיעוד המרגש ולכתבה המלאה

החילוץ של לאה דוד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב סמוך להוד השרון

רוכב אופנוע בן 30 נהרג היום מפגיעת רכב בכביש 40 סמוך למחלף ירקון לכיוון הוד השרון. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו בזירת האירוע לאחר פעולות החייאה. כביש 40 מחלף ירקון לדרום נחסם לתנועה בעקבות התאונה.
 
פרמדיקית מד"א יונת דסקל וחובש רפואת חירום במד"א אלי בן שמחון, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בצומת בצד הכביש גבר כבן 30 שוכב על הכביש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, מצבו היה קריטי הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו, נהג הרכב, גבר בשנות ה-30, לא נזקק לטיפול רפואי".

לכתבה המלאה

זירת תאונת הדרכים בהוד השרון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


דיווח: ה-CIA קבע - יורש העצר הסעודי הורה לרצוח את ג'מאל חשוקג'י

ה"וושינגטון פוסט" דיווח במהלך הלילה כי ה-CIA (סוכנות הריגול המודיעיני האזרחי של הממשלה הפדרלית של ארצות הברית), הגיעה למסקנה כי יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, האיש שנתן את ההוראה לרצוח את העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י בחודש שעבר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. הדיווח סותר את טענתה של ממשלת סעודיה, לפיה לבן סלמאן אין כל מעורבות בפרשה. 
 
בממשל טראמפ סירבו להתייחס לדיווח ונימקו זאת בטענה כי מדובר בסוגיה מודיעינית. מחלקת המדינה האמריקאית אף היא סירבה להתייחס, נכון לעכשיו, לנושא. כזכור, הרשתות הערביות סערו אמש בעקבות פרסום של מה שנטען שהוא תיעוד ביתור הגופה של חשוקג'י על ידי הצוות הסעודי שהגיע לקונסוליה באיסטנבול.

לכתבה המלאה

אחת מהתמונות שפורסמו ועל פי הנטען, מתעדות את ביתור גופת העיתונאי. צילום: רשתות ערביות


לאחר שנה ויום: הצוללת הארגנטינית שנעלמה באוקיינוס האטלנטי נמצאה

צוללת ארגנטינית שנעלמה לפני כשנה בדרום האוקיינוס האטלנטי כש-44 אנשי צוות על סיפונה, נמצאה היום במעמקי הים, כך על פי הרשויות בארגנטינה. לפי חיל הים של ארגנטינה, חברה אמריקאית שמונתה ע"י המדינה לתפקיד איתור הצוללת זיהתה את הצוללת 800 מטרים מתחת לפני הים.