ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מעט לפני צאת שבת למשבר הקואליציוני המתפתח בעקבות התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, והאולטימטום שהציב שר החינוך נפתלי בנט, בדרישה לקבל את תיק הביטחון לעצמו. בציוץ שפרסם ראש הממשלה, הוא תלה את האחריות לשלמות הממשלה בידיו של שר האוצר משה כחלון, שהביע את התנגדותו למינוי בנט לתפקיד הבכיר, וקרא לו שלא להוביל את ישראל למערכת בחירות מוקדמת. 



"‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה", כתב נתניהו בציוץ שפרסם והוסיף, "אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019". בחשבון הטלגרם שלו הוסיף נתניהו: "בעת הזאת שבה מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים, אני קורא לכל ראשי הקואליציה לגלות אחריות ולא ללכת לבחירות".



השרה מירי רגב קראה גם היא למניעת הבחירות המוקדמות: "כולם צועקים 'תחזיקו אותי', אבל אני מקווה שההיגיון ינצח. זוהי ממשלת ימין יציבה וטובה שיכולה לסיים את הקדנציה עד סופה. אנחנו לא מעוניינים ללכת לבחירות, אבל חשוב שיבינו כולם: הליכוד היא המפלגה האחרונה שצריכה לחשוש מהן. ראשי סיעות הקואליציה חייבים להבין שיש לנו אתגרים חשובים לעסוק בהם לטובת מדינת ישראל ומוטב שעינינו יהיו נשואות אליהם ולא לקלפיות".




גם חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), התייחס לנושא וקרא לכחלון שלא להפיל את הממשלה. "שר האוצר כחלון הוא היחידי שיכריע אם יהיו בחירות עכשיו. הוא התחיל קמפיין בחירות כבר לפני כמה חודשים. זו תהיה טעות מצידו של שר האוצר לדחוף לבחירות שתקציב 2019 מחייב תיקונים", אמר קיש במהלך אירוע "שבתרבות" בשהם.



כזכור, ממשלת ישראל נכנסה לסחרור שעלול להוביל לבחירות, לאחר שליברמן הודיע ביום רביעי האחרון על התפטרותו מהתפקיד, בעקבות חילוקי דעות עם ראש הממשלה על ניהול המערכה ברצועת עזה, וטען כי הבחירה בהפסקת אש, למרות שיגור מאות רקטות לשטח ישראל, היא כניעה לטרור. לאחר הודעתו של ליברמן על התפטרותו, דרש השר בנט את התפקיד לעצמו, תוך שהוא מצהיר כי בכוונתו "לשנות את הלך הרוח לכיוון של הכרעה".



מפלגתו של בנט, הבית היהודי, אף הציבה את המינוי כאולטימטום והודיעה כי אם בנט לא יימונה השר לתפקיד תפרוש המפלגה מהממשלה, שגם עם הבית היהודי נשענת על רוב של  61 חברי כנסת בלבד. עם זאת, כחלון ושר הפנים אריה דרעי הביעו את התנגדותם למינוי, ולמעשה תומכים בהקדמת הבחירות.