בעוד המערכת הפוליטית מתכוננת לבחירות אפשריות, בעקבות התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ביום רביעי האחרון, סקר של חברת "החדשות" שפורסם הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" ברשת, חושף את הלכי הרוח כלפי האירועים האחרונים בציבור. על פי הסקר, ההתפטרות של ליברמן נתפסת באופן חיובי, כאשר 59% מהציבור מאמינים כי הוא פעל נכון בכך שהתפטר, 26% מאמינים כי הוא פעל באופן שגוי, ול-15% אין דעה בנושא.

גם מניעיו של ליברמן נתפסים כאותנטיים בעיניי הציבור, כאשר 49% מהנשאלים מאמינים שהיא נבעה מחוסר הסכמה עם החלטות הקבינט, 36% מאמינים שליברמן התפטר בגלל שיקולים אישיים ופוליטיים, ל-11% אין דעה בנושא ורק ארבעה אחוזים מאמינים כי הסיבה להתפטרותו של ליברמן הייתה חילוקי דעות עם הצבא.





מי שלא ירווה נחת מהסקר, הוא שר החינוך נפתלי בנט, שמקווה להתמנות לשר הביטחון במקומו של ליברמן. על פי הסקר, 51% מהציבור מתנגדים למינויו של בנט לתפקיד הבכיר, אל מול 25% בלבד שתומכים במהלך. רוב הציבור גם תומך בהקדמת הבחירות, כש-53% מהציבור מאמינים שהנסיבות האחרונות מצדיקות הליכה לקלפיות, אל מול 32% שמאמינים שאין בכך צורך.






גנץ במחנה הציוני מכפיל את כוחה


בסקר מנדטים ששודר גם הוא במהדורה עולה כי במקרה של הליכה בבחירות במצב הנוכחי, הליכוד צפוי להישאר המפלגה הגדולה בכנסת עם 30 מנדטים, יש עתיד במקום השני עם 18 מנדטים, המחנה הציוני מאבדת מחצית עם כוחה ונותרת עם 12 מנדטים, כמו הרשימה המשותפת, הבית היהודי עולים ל-10 מנדטים, כולנו נותרת עם שמונה מנדטים, ש"ס עם שבעה, מפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו ויהדות התורה עם שישה,  ומרצ נותרת עם חמישה מנדטים.




לעומת זאת, אם הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, מצטרף למפלגת המחנה הציוני, התמונה הפוליטית משתנה ואף מאפשרת מהפך בין גושי הימין והשמאל. על פי הסקר, אם גנץ אכן מצטרף למפלגת האופוזיציה, אמנם הליכוד נשארת המפלגה הגדולה - 26 מנדטים, אך המחנה הציוני עולה במקרה שכזה ל-24 מנדטים ויש עתיד מסתפקת ב-14 מנדטים, הרשימה המשותפת נותרת ב-12 מנדטים, הבית היהודי עם תשעה, ש"ס וכולנו עם שבעה, יהדות התורה וישראל ביתנו עם שישה, אורלי לוי אבקסיס עם חמישה ומרצ מתנדנדת על אחוז החסימה - עם ארבעה מנדטים.