אומרים שאסור לוותר על החלומות שלנו וששום דבר ששווה להשיג אותו לא מגיע בקלות, אבל כמובן שמעל לכל חשוב שתהיה לנו מוטיבציה. עבור צלם אחד מצ'כיה, המוטיבציה הזו הגיעה בזכות כלבו הנאמן, שלדבריו שינה את חייו ועזר לו להגשים חלום. את חברו ההולך על ארבע, סיטקה, כלב זאב צ'כי, קנה הצלם הונזה ריהאצ'ק בן ה-28 לפני ארבע שנים ומאז השניים בלתי נפרדים.



יחד איתו, הוא יצא למסע בטבע המרהיב של צ'כיה ומשם המשיך לפולין, כשהוא מצלם את כלבו ואותו על רקע הנופים עוצרי הנשימה האלו. באותם ימים, אי שם ב-2014, הוא היה צלם מרושש שמנסה למצוא את עצמו. "נהגתי לעבוד בשלוש עבודות כדי להגשים את החלום שלי. סיטקה עזר לי למצוא את עצמי ותמיד היה לצידי בזמנים הקשים. אני לוקח אותו איתי לכל מקום", סיפר.

"בשלב מסוים גרתי בקרוון ואכלתי רק לחם, אבל תמיד דאגתי שלסיטקה יהיה אוכל טוב. הבטחתי לו שהוא יחיה את החיים הטובים ביותר שכלב יכול לקוות להם, כי הוא שינה לחלוטין את חיי לטובה".
 

את הצילומים העלה הצעיר לאינסטגרם, ואלו הפכו אותו בין לילה לכוכב עם לא פחות מ-30,000 עוקבים. לא רק זאת, הוא גם זכה מאז ללקוחות רבים מרחבי העולם שקונים את הצילומים שלו, וכנראה כבר לא צריך לאכול רק לחם. אבל, לדבריו, לתהילה בה זכה אין שום משמעות עבורו.

לטענתו, הימים הכי טובים שלו היו כשטייל בלי כסף לצד כלבו הנאמן. "טיילנו במשך חודשים, גילינו מקומות חדשים ולא היה חסר לי דבר", הסביר הצלם. "הרגעים היפים ביותר שחוויתי היו כשהיו לי הפרוטות האחרונות בכיס. הרגשתי שאני חי יותר מתמיד וזה גרם לי להגשים את החלום שלי, למרות שאני כנראה היחיד שהאמין שזה יקרה".