פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד דודי אלימלך, בן 31 מתל אביב, בגין החזקת נשק, נשיאת נשק וניסיון לחבול בחומר נפיץ. כמו כן, הנאשם יידה רימוני הלם  לתחנת משטרה ולבית ספר בתל אביב. טביעות אצבעותיו נמצאו על הרימונים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין אביב בר אור, ב-23 בינואר הוא הגיע אל מול תחנת המשטרה 'לב תל-אביב' ברחוב דיזינגוף בתל-אביב, כשברשותו רימון יד הלם, ויידה אותו לעבר התחנה. הרימון התפוצץ סמוך לניידות חונות בחזית התחנה בקרבתו של שוטר שהתכוון להיכנס לניידת.
על פי האישום השני, ב-10 בנובמבר, סמוך לשעה 17:50, יידה אלימלך מדירתו רימון הלם לעבר גג בית הספר היסודי 'גבעון' ברחוב החשמונאים בתל אביב.

אלימלך הודה ברוב המיוחס לו בכתב האישום. באשר לאישום הראשון, הוא טען כי השליך רימון לעבר תחנת המשטרה כנקמה על היחס שקיבל מהשוטרים באירוע אחר שבמהלכו נעצר, מספר חודשים לפני כן. הוא הסביר כי השליך את הרימון כדי להרתיע את שוטרי התחנה ולפני השלכת הרימון ווידא כי אין שוטרים או אזרחים במקום. באשר לאישום השני, טען אלימלך כי השליך את הרימון "כי לפעמים צריך לעשות רעש, למען יראו ויראו", כדבריו.