יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מסר  היום (ראשון) כי הוא מתכוון לבלום את הדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת אם תעבור ביום רביעי השבוע בקריאה טרומית. לדבריו "אין בכוונתי לדון במועד הבחירות עד אשר המצב הביטחוני יסתיים". 



זוהר הוסיף כי "לאור האירועים האחרונים אני מבקש להבהיר שאין בכוונתי לפעול בהתאם לגחמות הפוליטיקאים, משום שטובת המדינה היא הרבה מעל לרצון מפלגה כזו או אחרת להשיג עוד מנדט או שניים. אני חוזר ואומר: די לפופוליזם". 



עוד אמר חבר הכנסת כי "עד אשר האירוע הביטחוני בעזה לא מסתיים אין בכוונתי לדון בחוק פיזור הכנסת, במידה ויעבור בקריאה טרומית. אני קורא לכל חברי בכנסת ובממשלה - שימו בצד את האינטרסים הפוליטיים שלכם ותתמקדו במה שחשוב באמת, וזה קודם כל טובת המדינה וביטחונה". 


כאמור, ביום רביעי השבוע צפויות לעלות להצבעה שורה של הצעות חוק לפיזור הכנסת, בין היתר של מפלגות המחנה הציוני, ישראל ביתנו ומרצ. לאחר ההצבעה יועברו ההצעות, אם יאושרו, להכנה לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית בוועדת הכנסת, אלא שכאמור, מסר היום ח"כ זוהר כי יעכב את הדיון ככל האפשר.

בתגובה לדברים אלו במרצ הזהירו היום כי יעתרו לבג"צ במידה וזוהר יעכב את הדיון בהצעות החוק לפיזור הכנסת. ח"כ עיסאווי פריג'(מרצ), אמר: "כדאי לעשות היכרות בין מיקי זוהר ושולחיו לבין הדמוקרטיה. בדמוקרטיה יו"ר ועדה לא מעכב הצבעות סתם כי בא לו בתירוצים שקריים על מצב ביטחוני לא קיים. אם יש מספיק שקט כדי שניתן יהיה לערוך את הבחירות המוניציפליות בחוף אשקלון, יש מספיק שקט כדי לערוך בחירות במדינת ישראל. במידה וחוק פיזור הכנסת יעבור, וזוהר יישם את איומיו ויימנע את קידומו, מרצ תעתור מידית לבג"צ בכדי שיזכיר לח"כ זוהר שישראל היא עדיין דמוקרטיה". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר היום בפתח ישיבת הממשלה והבהיר כי עמדתו היא לא ללכת לבחירות בעת הזאת: "בימים האחרונים שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה. אפגש הערב עם שר האוצר משה כחלון. בתקופה ביטחונית רגישה זו לא צריך ללכת לבחירות ואנחנו יודעים מה קרה כשגורמים בממשלת הימין הובילו להפלת הממשלה כמו שהיה ב-1992 וכמו שהיה ב-1999שהביאו עלינו את אסון אוסלו ואסון האינתיפאדה".