מפלגת "הבית היהודי" הודיעה כי עד אשר ראש הממשלה יחזור בו מהחלטתו למנות מחדש את סגן שר הביטחון אלי בן דהן לתפקידו לאחר התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, היא לא תצביע עם הקואליציה. המפלגה ביקשה מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות מחדש את בן דהן לתפקידו מאחר ועם התפטרות שר הביטחון מפוטר אוטומטית גם סגן השר. בסביבת ראש הממשלה הבטיחו להעלות את הבקשה לדיון בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון), אך לבסוף הוחלט לא לדון בה.



מפלגת "הבית היהודי" אמרה כי "ההתעמרות של אנשי ראש הממשלה כלפי מפלגת ׳הבית היהודי׳, הפעם על ידי פיטורי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, היא מעשה לא הגון ועוול כלפי שליח ציבור ישר וערכי. ראש הממשלה לא היה נוהג כך כלפי אף מפלגה אחרת. מדובר בסגן שר מצוין שצוותו יאבד את מקום עבודתו לאלתר. אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו".



עוד נמסר מטעם המפלגה, כי "לצערנו, ראש הממשלה ואנשיו נוהגים בכוחניות כלפי ה"בית היהודי". נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של שר הביטחון אשר ברח מאחריות. אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת. לצערנו, למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי לשכת ראש הממשלה נותרו בשלהם. אנו לא נאפשר את האבסורד הזה. לכן, סיעת הבית היהודי לא תצביע עם הקואליציה באף הצבעה עד אשר יחזור בו ראש הממשלה מהחלטתו.



בן דהן הגיב לאי מינויו מחדש לתפקיד סגן שר הביטחון בישיבת הממשלה: "המשבר הפוליטי תפס אותי בעיצומה של עבודה חשובה על פרויקטים רבים, למען משרתי המילואים, נכי צה"ל, תושבי יו"ש ועוד נושאים רבים. מדובר בחלק מההסכם הקואליציוני, והמשך פעילותי במשרד הביטחון אינו נוגע לעתיד הקואליציה, כפי שאינו נוגע לעבודתם של שאר השרים. ניתן לבצע את התהליך הטכני באמצעות אישור טלפוני בלבד. אני בטוח שהשכל הישר וההגינות יגברו על כל שיקול אחר".