שבוע חמישי לשביתת הסגל הבכיר במכללות הציבוריות והיום (ראשון) שלוש מכללות אקדמיות ציבוריות הגישו בקשה לצווי מניעה מבית הדין לעבודה באזורן. בוועד ראשי המכללות האקדמיות (ור"מ) מכנים את השביתה כ"חסרת תוחלת אשר פוגעת קשות בציבור הסטודנטים, בסגל הבכיר ובמשק כולו". ומדגישים כי "הנהלות המכללות קיימו ניסיונות ומאמצים רבים לקידום משא ומתן מקומי לסיום השביתה. ניסיונות אלו סוכלו על ידי הארגון המייצג את המכללות השובתות". 
מנגד, מועצת הסגל הבכיר טוענת כי "התנהגות ור"מ חסרת אחריות. 30 אלף סטודנטים משוועים לחזור ללימודים. הסמסטר בסכנה ודווקא עתה בוחרים ראשי המכללות לפרוש. עתה ברור כי ור"מ לא מעוניין בפיתרון למשבר. גם עתיד  הסמסטר לא מעניין את ור"מ והעומד בראשו - רק ניסיונות כושלים בשבירת המרצים. לבה של ההשכלה הגבוהה בפריפריה".
היום כאמור הגישו הנהלות המכללות עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, המרכז האקדמי רופין והמכללה האקדמית כנרת, בקשות לצווי מניעה מבית הדין לעבודה ברחבי הארץ במטרה לסיים את שביתת המרצים ובר"מ טוענים כי מכללות נוספות נוספות פועלות על מנת לנקוט בצעדים להפסקת השביתה.

נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופ' שמעון גפשטיין, ומנכ"ל המכללה מיכאל לב, שלחו מכתב לסטודנטים בו נכתב כי "בעת הזו אנו מוצאים עצמנו בצומת דרכים מורכבת בה הדיכוטומיות נעלמה מזמן- אין טובים או רעים, צודקים או טועים - יש רק נזק בלתי מידתי וחשש כבד לאבדן הסמסטר. בשבועות הארוכים שעברו מפרוץ השביתה ניסינו, הוועד המנהל של המכללה והנהלתה, להשפיע בכל דרך ולשנות את המצב. בשל המבוי הסתום בו אנו נמצאים היום והסכנה הממשית לעתידו של הסמסטר אנו נאלצים לפנות היום לסעד משפטי. למהלך הזה אין אנו ניגשים בלהט או בשמחה. זוהי לא שעתם היפה של מי מהצדדים והלוואי ודרך זו הייתה מתייתרת".
בור"מ מאשימים את מועצת הסגל הבכיר בהפצת מסמך דרישות "אשר פורץ בצורת חסרת אחריות את הסכם העקרונות שסיים את השביתה בתחילת שנת הלימודים הקודמת 2017". בתגובה לכך בור"מ מסרו כי "אנו רואים בחומרה רבה את ניסיונות החיבול במשא ומתן המקומי, ומצרים על כך שמיעוט קיצוני שאינו מייצג את ארגוני הסגל במרבית המכללות גורם נזק אדיר לסטודנטים, למרצים ולמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".
במקביל, מועצת הסגל הבכיר במכללות הציבוריות ממשיכה להשבית את הלימודים בשמונה מכללות ציבוריות: ספיר, המכון הטכנולוגי חולון, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת אשקלון, מכללת רופין, מכללת כינרת, מכללת הדסה ומכללת עזריאלי. 
כזכור, לאחר שהסטודנטים הודיעו שהם משביתים את הלימודים ואף יצאו להפגין מול משרדי קריית הממשלה בירושלים, אתמול הם הודיעו על סיום השביתה לאחר שלדבריהם הצליחו להחזיר את המרצים ואת ור"מ למשא ומתן. בהתאחדות הסטודנטים שוקלים בנקיטת צעדי מחאה ארציים וכרגע בוחנים את הדברים".