על רקע הערכות לפיהן עשויים יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד להודיע מחר על התפטרותם מהממשלה אומר הערב (ראשון) חבר סיעתם, ח"כ מוטי יוגב,למעריב כי "תפקידנו להיות המבוגר האחראי, הן מצד האמת והן מצד זה שלא נגרום אנחנו לפירוקה של הממשלה". "צריך לראות אם ניתן ויודע שהסיכוי נמוך מאד, להתנהל עם ממשלת 61 ולראות עד מתי  ולנהל כך מדינה באחריות", הוא הוסיף.



במקביל לכך, חילוקי הדעות בנוגע למהלכים העתידיים של המפלגה, לאחר שראש הממשלה סירב לאולטימטום למנות את בנט לשר הביטחון, מבעבעים גם בין פעילי המפלגה עצמם. פעילים רבים במפלגה ציינו כי בעוד בעבר ראשי המפלגה הבליגו על פעולות כמו פינוי מאחזים לא הובילו לפרישה מהממשלה, דווקא חלוקת תיקים כן מביאה לכך. אותם הפעילים ציינו גם את הישגי הקואליציה, והזהירו כי הפרישה תפגע באמינות המפלגה, ותפיל עליה את האשמה על הפלת ממשלת ימין.



מצד שני, פעילים אחרים במפלגה ציינו כי הם דווקא עומדים מאחורי היו"ר ושרת המשפטים, וקראו לו שלא לוותר, תוך שהם טוענים כי הוא נהנה מאשראי גדול בחוגי הימין.



כזכור, בנט ושקד הודיעו הערב כי בכוונתם לקיים מסיבת עיתונאים, בה - על פי ההערכה, יודיעו השניים על התפטרותם מהממשלה ופירוק הקואליציה, וזאת לאחר שראש הממשלה סירב לאולטימטום שהציב מולו השר בנט, למנות אותו לתפקיד שר הביטחון, אך למרות זאת, היום בנאום לתקשורת הודיע ראש הממשלה כי הוא ישמור לעצמו את התיק הבכיר.



הבוקר אמרה השרה שקד, על רקע הדרישה האולטימטיבית כי בנט יקבל את תיק הביטחון במקום ליברמן שפרש, כי "ההצדקה היחידה להמשך קיומה של הממשלה עד נובמבר 2019 היא שבנט יבצע מהפכה בביטחון ויחזיר לישראל את ההרתעה שאבדה תחת ליברמן בשנתיים האחרונות ויסייע להחלץ ממשבר האמון הביטחוני הקשה".



לדברי שקד "ללא זה, זו ממשלה שנקראת ״ימנית״ אך בפועל מקיימת מדיניות שמאל".  "לציבור נמאס להצביע ימין ולקבל שמאל, והמשך ממשלת שמאל מקרטעת תסכן את שלטון הימין. לכן יש לגשת לבחירות בהקדם על מנת להקים ממשלה חדשה בראשות נתניהו, כאשר הבית היהודי היא המפלגה החזקה לימינו, כך שסוף-סוף נצביע ימין ונקבל ימין", הוסיפה.