במערבון "הטוב, הרע והמכוער" נאמר המשפט המיתולוגי: When you have to shoot, shoot. Don't talk - אם אתה רוצה לירות, תירה, אל תדבר. מחר יתייצבו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד בפני סוללות של עיתונאים ויבהירו האם האקדח ששמו לנתניהו על השולחן בדמות אולטימטום "תיק הביטחון לבנט או בחירות" הוא אמיתי או שמא מדובר באיום סרק באקדח ריק מכדורים.

בנט טיפס במידה רבה על עץ גבוה וקשה לראות כעת את הסולם שיאפשר לו לרדת ממנו בלי להראות כמי שהתקפל בפני נתניהו, שכן אם יודיע מחר שלאור המצב הביטחוני הוא מעדיף שלא לפרק בשלב זה את הממשלה הוא יוצג ככלי ריק ואם יתפטר מהממשלה ויביא להקדמת הבחירות כל האחריות למהלך תוטל עליו: הפיל ממשלת ימין בשביל תיק, יאמרו תשדירי הבחירות של הליכוד.

נתניהו ואנשיו עשו בימים האחרונים שימוש באנלוגיות היסטוריות והזכירו כיצד ב-1992 הפיצול בשורות הימין הביא לתבוסת הליכוד בבחירות, לניצחון בקלפי של "מר ביטחון" יצחק רבין ולעליית השמאל, מה שהביא בעקבותיו את תהליך אוסלו והם מזהירים את בנט כי הוא עלול לשאת באחריות היסטורית דומה אם יביא להפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו.

המסר עבר חזק בשורות הליכוד והערב הזהירה ח"כ נאוה בוקר את בנט ושקד שלא לתקוע סכין בגב המחנה הלאומי. ח"כ יואב קיש הזהיר את ראשי הבית היהודי כי הציבור הישראלי והימני לא יסלח להם על מהלך כזה. ח"כ בצלאל סמוטריץ', הסמן הימני של הבית היהודי, צייץ היום: "נתניהו לא מתרשם כנראה מתקדים 92' ו-99'... האחריות כולה על כתפיו". האם יצליח לשכנע בכך גם את ציבור מצביעי הימין?

בנט ושקד יצטרכו להעביר את הלילה בהתייעצויות קדחתניות כדי למצוא מוצא מן הברוך אליו נקלעו, כשהאפשרויות העומדות בפניהם הן לבחור בין הגרוע לגרוע יותר ולזכור שאת כל הסחרחורת התחיל בכלל אביגדור ליברמן, שהפתיע בהתפטרות מתיק הביטחון. אבל דבר אחד כבר למדנו. בפוליטיקה הישראלית אי אפשר להוציא מכלל חשבון טוויסט מפתיע בעלילה גם ברגע האחרון.