שר הביטחון המתפטר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בעקבות אירועי היממה האחרונה, בהם נאום נתניהו בו קרא לחברי הקואליציה לא להפיל את הממשלה ומסיבת העיתונאים של נפתלי בנט ואיילת שקד מהבוקר, בו הצהיר שר החינוך כי הוא "מסיר את כל דרישותיו הפוליטיות" ובכך אפשר למעשה את המשך קיום הממשלה. כעת, נראה כי ליברמן מתרגל לכיסאו הישן-חדש באופוזיציה, ובמהלך הראיון תקף את הממשלה והעומדים בראשיה על מדיניותם מול החמאס. 



כספית פתח את השיחה: "מה אתה יכול לומר לבנט ושקד, אחרי שאמרו שיתפטרו אך בסוף ולא התפטרו?".
"ההופעה הפתטית של אותם אנשים ששמו, אולטימטום ודיברו בקולם על כך שהממשלה לא ממלא את תפקידה ואז ביצעו תרגיל בהתעמלות בקפיצה לאחור. זה נקרא להידבק לכיסא. כל מי שדואג לביטחון מבין שיש לנו הרבה מאוד אתגרים, האתגר הראשון הוא מה שקורה בדרום הארץ, אותה מתקפה של 500 טילי חמאס. הסיפור הוא לא יאמן, ממשלת ישראל מאפשרת להעביר 15 מיליון דולר כל חודש שהולכים למימון הטרור במשך חצי שנה. מתרצים זאת בתירוצי ביטחון שיוצרים מסך עשן. יש כאן הפקרות ביטחונית. כל הצמרת של הממשלה כולל חברי הכנסת, מדברים על המערכה שתבוא בעתיד. זוהי פטפטת מיותרת. בנוסף, שר החינוך גם משתלח בלובשי מדים".




 


כספית: "מה היית אומר בנושא אם היית שר הביטחון?"
"זה דבר בלתי נסבל, אין שום זכות לנבחרי ציבור לתקוף עובדי ציבור שלא יכולים לענות להם. אני גם חשבתי שזו הייתה טעות להעמיד את אלאור אזריה לדין, גם אחרי שפסקו מה שפסקו. אסור לתקוף את לובשי המדים, צריך לשמור על הקונצנזוס הרחב ובעיקר לאור העובדה שאין להם יכולת להגיב".



כספית: "נתניהו אמר שכל השרים הצביעו בעד הפסקת האש".
"זה הכל ספינים ומסך עשן. יש המון ידיעות סרק ומתקפות מטעם. היה לי ברור שזה יקרה וחבל שאי אפשר לפרסם את ישיבות הקבינט, אמרתי בקבינט שחייבים להנחית על חמאס מכה קשה אך במקום זה - הייתה כניעה לטרור. באינטרנט אפשר לראות את מה שאמר ראש הממשלה בעבר בנוגע לניסיונות הפיוס עם חמאס. הוא בעצמו אמר שמי שבוחר בפיוס עם חמאס נכנע לטרור. יש גבול".





כספית: "אתה מתחרט שנכנסת לתיק זה עם ידיים קשורות? לא בזבזת שנתיים וחצי?"
"לא. עשיתי המון דברים בנוגע לדרום. תבדקו מה היה לפני ומה היה אחרי שנכנסתי לתפקיד. זה אותו ראש ממשלה, אותו קבינט ואותו רמטכ"ל. ראו כמה מחבלים נהרגו, כמה מנהרות הושמדו ותסתכלו על החזית הצפונית. אפשרתי לצבא לעבוד בשקט ללא רעשי רקע. בתקופתי התחלף כל המטה כללי, כולל הרמטכ"ל, בצורה מסודרת ומקצועית וללא שום זעזועים".



אלדד: "ראש הממשלה אמר היום שחאן אל אחמר יפונה בקרוב. אתה הפרעת לו לפנות ולכן המתין שתתפטר?
"ראש הממשלה הוציא הוראה כתובה ומנע את פינוי את חאן אל אחמר. אזכיר שאף אחד לפניי לא התעסק בנושא של השתלטות על שטחים שלמים במדינת ישראל. אתה מכיר היטב את האזור ורואה את אותם האוהלים מידי יום, זה התחיל מאמצע שנות ה-70. הייתה לו התחייבות פומבית חזקה ויש גם החלטת קבינט שחייבים לפנות ולכן לא תהיה לו שום ברירה אלא לפנות את חאן אל אחמר. דחו את זה בחודשיים אך אני מקווה שנראה זאת בקרוב".



כספית: "טעית כשחשבת שהתפטרותך תוביל לאפקט דומינו?"
אביגדור ליברמן: "זו ממשלה שמתפקדת בצורה שהיא בלתי אפשרית לניהול מדינה ונמצאת במאבק הישרדותי יום יומי. לא הותירו לי ברירה. בחרנו בבושה במקום המלחמה, אך בסוף נקבל גם את הבושה וגם את המלחמה יחד".