היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, הודיע היום (שני) לראשי וועדות הכנסת כי במידה והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, תגיע לדיונים בוועדות השונות, חובה עליהם לאפשר את השתתפותה ולשמוע את חוות דעותיה המשפטיות. "אני פונה אליכם בעקבות דבריו של חבר הכנסת יואב קיש, לפיהם ימנע את הופעותיה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וכי מספר יושבי ראש נוספים יעשו כמוהו", כתב ינון.



"מבלי להיכנס למחלוקת שהתגלעה בין שרת המשפטים לבין היועץ המשפטי לממשלה, אשר ראוי לה כי תיושב בממשלה, הרי שמנקודת מבטה של הכנסת ברור כי הליכי חקיקה תקינים מחייבים לשמוע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה ביחס להצעות החוק הנידונות בוועדות, וכי יושבי ראש הוועדות אינם יכולים לערבב בין הבעת עמדתם ביחס למחלוקת האמורה לבין עשיית שימוש בסמכויות הניהול המסורות להם כדי להכתיב ליועץ המשפטי לממשלה, שעל מעמדו הייחודי ועצמאותו המקצועית אין חולק, מי יציג את עמדתו בוועדה".



"אשר על כן", כתב ינון, "וככל שעורך הדין זילבר תישלח על ידי היועץ לייצגו בדיון בוועדה מוועדות הכנסת, יש לאפשר לה להופיע בפני הוועדה". דבריו מגיעים על אף קריאותיה של שרת המשפטים, איילת שקד, שדרשה להדיח את זילבר מתפקידה ולא לאפשר את הופעותיה בוועדות.





כזכור, גם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף את זילבר ואמר כי חברי סיעתו יחרימו את ישיבות הממשלה במידה וזילבר תדבר בהן. "אני מגבה את השרה שקד", אמר בנט בריאיון לכאן ב', "אם דינה זילבר תגיע לישיבת ממשלה אנחנו נקום ונצא. היא סובלת משכרון כוח וחושבת שהיא מנהלת את המדינה".



עוד הוסיף: "אני עובד כבר שנים עם יועצים מצוינים ומה שהיא עשתה אתמול חורג מתפקידה. אם יש חריגה מהחוק אז שתגיד את חוות דעתה המקצועית ושלא תספר לנו סיפורים. אם בכל זאת יחליטו לא לפטר אותה, אני מודיע שכל שרי הבית היהודי יקומו וייצאו. לא נקשיב לה ולא נדבר איתה".