סערת טיסת השבת: מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע היום (שני) כי בעקבות האירועים וריבוי העדויות והטענות כנגד התנהלות החברה בטיסת השבת שהציתה את הוויכוח הישן בין חרדים וחילונים, החברה תקים ועדת בדיקה "אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002". לדבריו, "הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא".



אוסישקין כתב כי "נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך. אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו. אנו עושים הכל כדי ללמוד מהביקורת, להשתפר ולהיות ראויים לאמון לקוחותינו. אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל, בעלי דעות שונות, השקפות עולם שונות ואורח חיים שונה.



"לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק, עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת. טיסות זרות אחרות שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. יכולנו לבטל את הטיסות, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו", טען.






אוסישקין המשיך וסיפר על הליך קבלת ההחלטות באירוע, שלדבריו היה מורכב. "האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה. למשל, לאחר המראתו, הופנה המטוס לנתיב מערבי במקום מזרחי וגרר עיכוב נוסף במשך הטיסה. מטרתנו, כל העת, הייתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים. אל על מחפשת את המאחד, את המחבר. כך נהגנו גם בקבלת ההחלטות בטיסה זו".

"מאז שבו נוסעי וצוות הטיסה לישראל נערמו על שולחני עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה", כתב אוסישקין. "חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי. אני מאמין באנשינו וביכולותיהם המקצועיות. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו".

כזכור, במהלך השבת התעוררה סערה בעקבות פוסט שעלה לרשת ממנו עלה כי חרדים שביקשו להימנע מחילול שבת בטיסת אל על מניו יורק לישראל, לכאורה התעמתו עם הצוות במטוס ואף הפעילו אלימות ובסופו של דבר הובילו לחניית ביניים באתונה, על מנת לאפשר לשומרי השבת לרדת מהמטוס כדי לשבות במקום, בעוד שאר הנוסעים המשיכו בטיסה נוספת אל ישראל. 
 
לאחר ביקורות רבות שנשמעו נגד הציבור החרדי בטיסה, עם צאת השבת החלו לעלות בפייסבוק פוסטים של נוסעים נוספים שהיו בטיסה, שטענו כי האירועים לא התרחשו כפי שתואר ושמדובר בהתנהלות בעייתית של חברת אל על ואנשיה. בעוד חלק מהנוסעים מספרים על דיילות שהותקפו ובכו, נוסעים אחרים טוענים כי החרדים דווקא התנהגו בצורה יפה נוכח המצב הקשה בו היו נתונים, לא תקפו את הדיילות וביקשו מענה לחששותיהם מפני חילול שבת אפשרי.