הקלטות רשת הקשר של חמאס מהלילה בו נהרג סא"ל מ' במהלך פעילות מיוחדת של כוחות צה"ל ברצועת עזה חושפות נדבך חדש של האירוע הקשה. בדיווח של "החדשות" היום (שני) תומללו שיחות הקשר של הפעילים בזמן אמת, כאשר בתחילת האירוע מדווח אחד הפעילים: "לכל הכוחות והעמדות, רכב מסוג פולקסווגן כחול נמצא ליד האוניברסיטה האיסלאמית ונוסע באופן חשוד, במהירות גבוהה. יש חשודים ברכב, הם מסוכנים, תתקרבו בזהירות". 

לאחר מכן, נשאל הפעיל "באיזה רכב מדובר?" וענה "פולקסווגן. יש בה חמושים, צריך לעצור אותם במהירות האפשרית, מי שרואה אותו שידווח". 
בתחילה, חושבים הפעילים שמדובר באירוע פלילי. רכב אחד רודף אחרי הרכב, ומחסום נפרס. "הרכב פרץ את המחסום שלנו וירו עלינו מתוך הרכב. כל הכוחות, תגיעו למקום. על כולם להגיע לאזור לטובת האירוע. נכנסו מעלינו מטוסי קרב במפתיע, על כולם להיזהר". 

רק כשהכוחות של חמאס זיהו את מטוסי הקרב, הבינו כי מדובר בכוח צבאי ישראלי. "תקשיבו היטב להנחיות שלנו - מדובר ביהודים. ארבעה מטוסי קרב מעליי, יש הפגזה לידינו. מטוסי קרב מגיעים מצפון - הם תקפו את אחת המכוניות, תסתתרו, תסגרו על היהודים, שלא יוכלו לצאת". 
הלוחמים פרקו מהרכב והרגו את המחבלים, בזמן שמסוק קרב ירה על הרכב שרדף אחריהם. הקצין שחילץ את אל"מ מ' שנהרג נפצע בעצמו מהאש, והכוח הצליח להימלט למקום בו נחת מסוק החילוץ שהוציא אותם מהרצועה. שבעה פעילי חמאס נהרגו כתוצאה מאש צה"ל, ביניהם של הלוחמים בשטח, שחמקו מארגון הטרור על אף ניסיונותיו לכתר אותם ולא לאפשר להם לצאת משטח הרצועה.

נשיא המדינה ריבלין מנחם את משפחתו של סא"ל מ'. הכוחות ניצלו מתופת. צילום: קובי גדעון, לע"מ


תוצאות האירוע הקשה לא נגמרו בכך, וביממה שלאחריו נורו כ-460 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. במהלך הירי השוטף של חמאס, נפגעו עשרות אזרחים ישראלים, ושוהה פלסטיני בלתי חוקי נהרג באשקלון. בסופו של דבר, לאחר מעל 24 שעות של עימותים, הכריזו הפלגים הפלסטיניים כי הושגה הפסקת אש עם ישראל. 

בדיווח אחר במהדורה, אמר רוני דניאל כי גורם ביטחוני בכיר ביקר את דבריו של נפתלי בנט מהבוקר, לפיהם חיילי צה"ל מפחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מיחיא סינוואר. דניאל דיווח כי הגורם אמר לו כי "חיילי צה"ל שהיו ליד ביתו של סינוואר לא פחדו", תוך שהוא מתייחס לאירועי הלילה בו נהרג סא"ל מ'. ככל הנראה התכוון הגורם לכך שכוחות צה"ל היו בחאן יונס, בה מתגורר גם סינוואר.