ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, עבד בישראל כפועל בניין ואף קיים קשרי ידידות קרובים עם קבלן תושב אשקלון, כך דווח הערב (שני) בחדשות עשר. האיש, דני מכלוף, סיפר כיצד העסיק ב-1978 את הנייה, אז נער בן 16, כטייח בימים שבהם הגבול היה פתוח והפלסטינים עברו מצד לצד בחופשיות. קבלן הבניין סיפר גם כיצד אף ניסה לשכנע את הנייה לעזוב את דרך הטרור.

"זה איסמעיל הנייה עבד איתי בטיח. הכרתי אותו פועל שידע לעשות רק טיח. לימדתי אותו לעבוד, עבד איתי תשע שנים. אחלה בן אדם בעולם. הוא ישר וחכם ולא טיפש. היה בן בית, גם בחתונות של הבנות שלי היה", סיפר מכלוף על הקשר עם מי שלימים הפך לבכיר חמאס. 

זהבה, בתו של מכלוף, סיפרה: "בן בית. הוא היה פועל של אבא שלי הרבה שנים, הוא היה אוכל אצלנו, אנחנו היינו הולכים אליו. הוא היה בחתונה, הוא היה באירועים. אנחנו נוסעים אליהם גם להתארח, כל יום אוכל, כל יום איתנו או בבית שלנו או כשאנחנו היינו יורדים לעזה, אלה היו היחסים". 
"אני לא חושבת שהוא הגיע למשהו", הוסיפה. "אם הוא היה עושה משהו עם העם שלו, שהוא לטובת העם, אז הייתי אומרת 'וואלה שיחק אותה הפועל בניין הזה'. הוא לוקח אותם לכיליון ולשיממון,לאן הוא לוקח אותם? אז אני מבחינתי, הוא נכשל". 


איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס
איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס

 
מכלוף סיפר גם כיצד נסע לרצועת עזה לאחר ששמע כי הנייה החל לקחת חלק בפעילות טרור, וכיצד החוויה כמעט עלתה לו בחייו. "שמעתי שהוא בתוך טרור אז אני נכנסתי לעזה", סיפר. "המון רעולי פנים, 'אללה אכבר, חוואג'ה'. אחד מוריד את הכאפייה ואומר להם: 'זה הבוס שלי, תחזרו תחזרו, תחזרו'".

"החזיר את כולם ושאל: 'אבא למה נכנסת? היו הורגים אותך אם לא הייתי איתך'. אמרתי לו: 'באתי להגיד לך שתפסיק מהעבודה הזאת עם הטרור ותירגע'. הוא אמר לי: 'אני מבטיח לך שאני לא אצא יותר לכבישים עם הטרור' וזה היה", הוסיף. לימים הפכו הבתים אותם בנה הנייה יחד עם מכלוף באשקלון ליעד הטילים שיורה ארגונו מעזה.