כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים למעלה מ-100 מדינות יגיעו לוועידת הדיפלומטים השמינית של הג'רוזלם פוסט שתתקיים מחרתיים (רביעי, 21.11.2018) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. השרים ארדן,שקד, שטייניץ וכץ יישאו דברים. 



עשרות צוותי תקשורת מישראל ומהעולם ינכחו באירוע, שבו צפויות כותרות מדיניות חשובות, וכן התייחסויות לסנקציות הנוספות הצפויות על איראן. בין הנואמים תהיה שרת המשפטים איילת שקד, שתתראיין על הבמה ב'אחד על אחד' ותענה לשאלותיו של יעקב כץ, העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט. כמו כן, ינאמו השר גלעד ארדן, השר ישראל כץ, השר יובל שטייניץ והשר יואב גלנט. נציגי הוושינגטון פוסט, רשת NBC, ניו-יורק טיימס, בלומברג, bbc וצוותי התקשורת הישראלים אשרו הגעתם. 



משתתפים נוספים בוועידה הם ח"כ ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני, ח"כ סתיו שפיר, שגרירת קנדה בישראל דבורה ליונס ושורה של דוברים נוספים. במהלך הכנס צפוי להתקיים פאנל בהשתתפות יהודים ופלסטינים שיעסוק ב-BDS ובהשלכותיו הכלכליות על ישראל, וישתתפו בו עובדים ומנהלים מאזור התעשייה ברקן שבו נרצחו לפני חודש זיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, וקים לבנגרונד-יחזקאל, בת 28, מראש העין. פאנל ייחודי באירוע יוקדש לקמפיין METOO והשפעתו על סדר היום ברחבי העולם.



רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט: "הסוגיות המדיניות בוערות, והשנה יותר מתמיד. הועידה הפכה להיות המקום בו יוצאות ההצהרות החשובות ביותר לגבי יחסה של ישראל עם הקהילייה הבינלאומית".



לפני כחודש נערך כנס המנהיגים של מעריב בהשתתפות בכירים במערכת הפוליטית בישראל שסיפק כותרות רבות בהן של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני.