יו"ר מפלגת כולנו שר האוצר משה כחלון מטיל וטו על יוזמת החקיקה הקרויה "חוק גדעון סער", המבקשת לצמצם את שיקול דעתו של נשיא המדינה. אתמול במהלך פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כחלון כי אין בכוונתו לתמוך בהצעת החוק שמבקש נתניהו לקדם באמצעות יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם.
 
על פי ההצעה, נשיא המדינה יהיה חייב להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הרשימה שיקבל את מרב ההמלצות בסבב ההתיעצויות עם נציגי הסיעות לאחר הבחירות לכנסת. לדברי גורמים בקואליציה, כחלון הבהיר אתמול כי לא יתמוך בשום חקיקה או חוקי יסוד שאין בהם מ שום תרומה למשק ולכלכלה.
 
חוק "גדעון סער", נולד בעקבות תיאורית הקונספירציה שהתרוצצה בליכוד לפיה הנשיא יטיל כביכול על ח"כ גדעון סער את תפקיד הרכבת הממשלה. תיאורית הקשר הוכחשה נמרצות על ידי סער אולם בליכוד החליטו לתקן את החוק כך שהנשיא לא יוכל להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ח"כ כלשהו אלא רק על ח"כ העומד בראש מפלגה שזכה במרב ההמלצות על ידי סיעות הכנסת.
 
הצעת החוק הייתה על סדר יומה של ועדת השרים לחקיקה בשבועיים האחרונים, אולם בסופו של דבר לא עלתה לדיון או להצבעה אולם לנוכח התנגדות כחלון והעובדה שהממשלה נשענת על רוב צר של 61 קולות בלבד אין כרגע התכנות לקידום הצעת החוק.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, אמר למעריב: "הסכמנו לתיקון טכני ולא לשינוי מהותי בסמכויות נשיא המדינה. כפי שתמיד נדרוש התנהלות ממלכתית ואחראית". בסיעת כולנו אומרים כי "הרצון של נתניהו לקדם את "חוק גדעון סער" מעלה סימן שאלה אם מה שדחוף לנתניהו זה הנושא הביטחוני או חקיקה פרסונאלית".

כזכור, תחילת הפרשה בטענות מצד מקורבי נתניהו לפיהם גורם בליכוד, תוך רמיזה ברורה לגדעון סער, פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין ויזם מהלך לפיו הנשיא לא יטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה במידה ומפלגת הליכוד בראשותו תנצח בבחירות. המזימה, שפורסמה תחילה בעיתון "ישראל היום", הוכחשה במרץ מצד גדעון סער וריבלין, שטענו כי הפרסום שקרי.
"בדרך כלל איני נוהג להתייחס לטענות הזויות ובפרט שאין אדם שמוכן להתייצב מאחורי הדברים ולומר אותם בקולו", כתב סער בטוויטר. "אבל מאחר ששמי שורבב אני מודיע בצורה הכי ברורה: אין שחר לדברים שפורסמו. הם מופרכים לחלוטין. מטרידה אותי המחשבה שיש מי שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה הבלים מסוג זה", צייץ סער. "נמתין בכליון עיניים לבדל של ראיה לאישוש תיאורית הקונספירציה המגוחכת".
בתגובת בית הנשיא לדיווח הראשוני נמסר בחריפות כי ״קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים״.