בצל המתיחות הביטחונית ששררה בשבוע האחרון בישראל, הסתיים בסוף השבוע האחרון תרגיל SKY ANGELS, תרגיל חילוץ בינלאומי גדול שהובל על ידי יחידת 669 ולקחו בו חלק שישה חיילות אוויר- ארצות הברית, איטליה וקרואטיה באופן פעיל, ועוד משקיפים מצבאות צ'כיה, הולנד וקנדה. בצה"ל אומרים כי מדובר בתרגיל החילוץ הגדול ביותר שנערך אי פעם על אדמת ישראל.

סא"ל א', מפקד יחידת 669 סיפר היום (שלישי) בשיחה עם כתבים על התרגיל: "מדובר תרגיל חילוץ בינלאומי תרגיל רחב היקף שנמשך שבועיים וזו הפעם הראשונה שאנחנו עושים תרגיל כזה". לדבריו, הייחודיות של התרגיל בגודל ובמורכבות שלו ובתפיסות השונות בין הצבאות. "המכנה המשותף של הצבאות שהשתתפו, זה שהן משתפות פעולה ביחד בנאט"ו. התרגיל חשוב לנו כיחידה, כי אין לנו מקבילה בצבא שעוסקת בעולם החילוץ הקריב וכאן הערך המוסף של הלימוד הדדי", הוסיף, "האימון היה מאוד אינטנסיבי ונדרשו לא מעט תיאומים כדי לייצר תהליך של הפקת לקחים". 





הקצין חשף כי "תוך כדי התרגיל, יחידת 669 נשלחה ביחד עם צוותים נוספים בחיל האוויר לחלץ את היחידה המיוחדת מחאן יונס. מדובר בפעולה שבה נהרג סא"ל מ'". הוא הוסיף: "יחידה כמו 669 יודעת לזנק תוך חמש עשרה דקות לכל משימה בכל מקום, גם במעבר מתרגיל גדול לפעילות מבצעית. לא ניתן להרחיב מעבר זה". המפקד ציין כי "רק בשבועיים האחרונים היו לא מעט חילוצים מורכבים של אזרחים. זה אימון שבוצע בפעם הראשונה, והתמקד ביסודות אימון משמעותי גם באוויר וגם בקרקע". 

"האימונים בוצעו על בסיס מסוקי היסעור שלנו, אבל הצוותים תורגלו בעבודה משותפת כצוותים משותפים", אמר, "הערך המוסף שלנו זה בעיקר הניסיון המבצעי. לנו הייתה הזדמנות לראות דברים אחרים ותרבות אחרת". הוא סיכם: "התחקיר סוכם על ידי המדינות בשביעות רצון ויש סיכוי גבוהה להמשך של אימונים משותפים".