מפתיע ככל שזה יישמע, המחזמר הכל כך מפורסם, "פנטום האופרה", שמוצג על במות ברחבי העולם כבר יותר מ־30 שנה, טרם הגיע לישראל. וכדי לתקן את העוול הזה, בקיץ הקרוב ינחת הפנטום בבית האופרה בתל אביב.



למי שבכל זאת זקוק לתזכורת, עלילת המחזמר מבוססת על רומן גותי המתרחש באופרה המלכותית בפריז, ומספרת על אהבתו הטרגית של הפנטום, גאון מוזיקלי בעל מראה חיצוני מעוות, בזמרת אופרה צעירה ויפה. במשך השנים זכה המחזמר ביותר מ־70 פרסי תיאטרון חשובים, כולל שבעה פרסי טוני בברודווי וארבעה פרסי אוליבייה בווסט אנד.



"פנטום האופרה" עלה לראשונה ב־1986 בלונדון ומאז רץ ברחבי העולם. זהו המחזמר הרווחי ביותר בכל הזמנים, אשר רווחיו מוערכים ביותר מ־5.6 מיליארד דולר. בינואר האחרון המחזמר חגג את ההופעה ה־13 אלף שלו, וההפקה בברודווי חגגה 30 שנה.



לרגל ההכרזה על בואו של המחזמר המצליח בכל הזמנים לישראל, הגיע לכאן, היישר מניו יורק המושלגת, המפיק קן דבנפורט, שסיפר במסיבת העיתונאים שהקהל הישראלי צפוי לחזות בהפקה המקורית מברודוויי, שבה צפו עד היום 140 מיליון איש ברחבי עולם.





"רצינו לוודא שנוכל להביא את המופע המקורי, עם הטכנולוגיות והפעלולים שיש גם על הבמות בברודוויי", השיב דבנפורט כשנשאל מדוע לקח כל כך הרבה זמן להביא את המחזמר לישראל. "כבר שנים שאני רוצה לנדוד עם המופע הזה, אבל זה היה בלתי אפשרי מבחינה טכנית. אני לא רוצה לגלות את כל הסודות שלנו, אבל רק כדי להסביר את גודל ההפקה: אנחנו הולכים להטיס לכאן 90 אנשי צוות, ורק הרכבת הציוד על הבמה לוקחת חמישה ימים. זאת לא עוד הפקה".



"פנטום האופרה" יגיע לישראל במסגרת סיבוב ההופעות העולמי, ויערוך פה מספר הצגות החל מ־12 באוגוסט, למשך שבועיים. כרטיסים בטלפון 2207* או דרך האתר ההפקה. מחירי הכרטיסים נעים בין 199 ל־699 שקלים, ויש הנחות למחזיקי כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס וישרכארט.