דוברת המשטרה, תנ"צ מרב לפידות, אמרה היום (שלישי) כי היו לה "נדודי שינה" בעקבות ההתקפות על מפכ"ל המשטרה תנ"צ רוני אלשיך בשל חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך פאנל "אכיפה תחת אזהרה" שנערך בכנס אילת לעיתונות, סירבה לפידות להתייחס לשאלה האם למפכ"ל מגיעה כהונה נוספת, וכינתה את עו"ד ציון אמיר "שרלטן".

"ראש הממשלה של כולנו, זה לא משנה שהוא נחקר. מחוץ לחדר החקירות הוא רה"מ ואנחנו נוהגים בכבודו", אמרה לפידות בהתייחס לחקירות נתניהו. "צר לי לפעמים לשמוע התבטאויות שמכלילות על שלטון החוק. הרבה מהנושאים שעליהם מתבססים מתנגדי המשטרה מתבססים על הפרסומים בתקשורת, ולא תמיד רמת הדיוק היא גבוהה. אני יושבת עם המפכ"ל בעשרות שיחות רקע עם עיתונאים, ומעולם לא התייחס לראש הממשלה באופן שאינו ענייני. הוא לא מדבר על מהות ותוכן החקירה". 
על עיתוי ראיון המפכ"ל ב"עובדה" אמרה דוברת המשטרה: "הראיון התקיים לאורך שנה שלמה. הסיבה שעשינו את הראיון הזה היו התקפות מכל הקשת, מצד פוליטיקאים ותקשורת, חסרת כל רסן. יושב אזרח ישראלי בבית, מסתכל בטלוויזיה. הוא לא מכיר את המפכ"ל והוא שומע השמצות, שהמשטרה מוטה. המטרה הייתה שהם יסתכלו לרוני אלשיך בעיניים ויבינו שהוא מקצועי. זה מה שהשגנו בכתבה הזו וזו לא הייתה טעות".

"רוני אלשיך סופג התקפות, ואותו כבנאדם זה לא מעניין. אני מדברת על רוני אלשיך המפכ"ל כפרסונה ציבורית", הוסיפה. "יש לו ערך במדינה דמוקרטית. העם צריך להבין שכשמתקיפים אותו, מתקיפים את כל המשטרה. כמה ספינים כאלה כבר שמענו, על אג'נדות פרטיות לביצוע הפיכה שלטונית. עיתוי של ראיונות נקבע מראש. לקראת סיום החקירות ופרסום סיכום תיקי החקירה, ברור שהלחץ יעלה".

בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני


"אני יודעת שאוהבים לעשות תיאוריות קונספירציה, אבל הראיון הזה תוכנן שנה שלמה. רמת ההתקפות על המשטרה הלכה ועלתה לקראת סיום תיקי החקירה. הרבה מאד התקפות וספינים לאורך כל היום. אם תשאל את המפכ"ל, לא היו לו נדודי שינה. אם תשאל אותי, כן", אמרה לפידות.

כשנשאלה אם לא היו חקירות ראש הממשלה, האם אלשיך היה ממשיך בתפקידו, השיבה: "כשאפשוט מדים אוכל להתבטא בנושא הזה. אני חושבת שהכהונה שלו הייתה מוצלחת מאד. אני מסתכלת על כהונות אחרות במשק, ואני לא אובייקטיבית כי אני רואה את העשייה שלו ואת התהליכים שהמשטרה עברה והוא עשה עבודה מדהימה. אם היו נותנים לו עוד שנה ה היה ממשיך וגם מפכ"ל אחר ימשיך את זה". 
בהתייחס להיקף פשיעה במגזר הערבי, אמרה לפידות כי "עד שמגיעים השוטרים לזירה, הגופה לא במקום, אין כבר ממצאים. בלי ממצאים פורנזיים אי אפשר לעבוד. משבשים ככה חקירה. איך אפשר לפענח ככה?". עו"ד ציון אמיר שנכח בפאנל הגיב: "אם המשטרה רוצה, היא יכולה למצוא את הראיות שמעיפים מהזירה".

דוברת המשטרה השיבה בכעס: "ציון אמיר אתה שרלטן". עורך הדין אמר בתגובה: "שלוש שנים את מדבררת את המשטרה ועכשיו את מחליטה ללכת על קו אישי ומעליב". לפידות ענתה: "שלא ישתמע שמשטרת ישראל לא מפעילה את מיטב האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשותה, אבל הא"ב של חקירה מתחיל בראיות פורנזיות בזירה. בבית משפט לא מדברים על תחושות אלא על ראיות. צריך רמת וודאות גבוהה ביותר כדי להרשיע אדם ברצח. שוטר הוא לא קוסם".