בין אם אתם פוחדים ממעליות ובין אם לאו, אין ספק ששהייה במעלית צונחת זו אחת החוויות המזעזעות ביותר שאפשר להעלות על הדעת. בשבוע שעבר, שישה נוסעים נאלצו לחוות בדיוק זאת, כשהמעלית בגורד שחקים בשיקגו צנחה 85 קומות. התאונה התרחשה כשהנוסעים, ביניהם אישה בהריון, נכנסו למעלית בקומה ה-95 בבניין הנקוק - גורד השחקים הרביעי בגובהו בארה"ב - לאחר בילוי במסעדה.



לפתע, אחד הכבלים במעלית נקרע וזו צנחה עשרות קומות מטה, עד שנעצרה לבסוף בין הקומות ה-10 ל-11. "בהתחלה, הייתי בטוח שאנחנו הולכים למות", סיפר ג'יימי מונטמיור, שהגיע לביקור בשיקגו יחד עם אשתו מאנה, לחדשות CBS. "ירדנו במעלית והרגשתי שאנחנו נופלים, ואז שמעתי רעש מוזר".

המעלית ההרוסה בבניין הנקוק. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו
המעלית ההרוסה בבניין הנקוק. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו


כשהוא ואשתו הבחינו בחלקיקי אבק נכנסים למעלית, הם הבינו שהם בצרות. "ידעתי שמשהו לא בסדר", הסבירה מאנה. השניים אחזו זה בזו ובשלב כלשהו אפילו התפללו, בעוד המעלית צנחה מטה במהירות מבהילה. הנוסעים סיפרו לכלי התקשורת שכולם היו בפאניקה מוחלטת, חלק בכו, חלק צרחו וחלק לחצו על כפתור החירום. 
 
על פי חדשות Chicago Tribune, הנוסעים שהו במעלית כמעט שלוש שעות, עד שצוות כיבוי האש והמשטרה הגיעו לחלץ אותם. "זה היה מצב מסוכן, הכבל שנקרע היה ממש מעל המעלית ולא יכולנו לבצע חילוץ בין מעליות. נאלצנו לשבור קיר בקומה ה-11 כדי לפתוח את דלתות המעלית", סיפר מפקד הכבאות של שיקגו, פטריק מלוני. למרבה המזל, העובדה ששאר הכבלים לא נהרסו מנעה מהמעלית מלהתרסק, והצילה את חיי הנוסעים. אף אחד לא מהם לא נפגע באורח קשה, אך אחד הנוסעים לקה בחרדה ונאלץ לקבל טיפול רפואי. 

חלק מהנוסעים במעלית בבניין הנקוק. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו
חלק מהנוסעים במעלית בבניין הנקוק. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו

 
החילוץ בעיצומו. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו
החילוץ בעיצומו. צילום מסך: חדשות סיביאס שיקגו