הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג אישרה היום (שלישי) את מינויו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל והודיעה כי לא נמצא פגם כלשהו בטוהר מידותיו, זאת לאחר ששר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא מועמדו לתפקיד בחודש שעבר והעביר את הנושא לאישור הוועדה. ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ברך על אישור הוועדה וציין כי יביא את המינוי לאישור הממשלה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון ה-25 בנובמבר.



הוועדה קיבלה גם את התייחסותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אשר את המלצתו למינוי חתם במילים אלה: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

שר הביטחון לשעבר ליברמן, אמר על אישור הוועדה: "אני רוצה להודות לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים על אישור מינויו של האלוף אביב כוכבי כרמטכ"ל ה-22 של צה"ל. האלוף כוכבי הוא בעל ניסיון מבצעי ופיקודי עשיר, ובעל יושרה, ערכיות ומוסריות. הבחירה שלי בו לרמטכ"ל הייתה אך טבעית. אני בטוח שהוא האדם המתאים והראוי ביותר להוביל את צה"ל בעת הזאת".

כוכבי נהנה מתמיכה רבה בצבא ומחוצה לו, לאחר שמילא שורה של תפקידים שהכשירו אותו למשימה: סגן רמטכ”ל, אלוף פקוד הצפון, ראש אמ”ן בתקופת מבצע צוק איתן בקיץ 2014 ומפקד חטיבת הצנחנים במבצע חומת מגן באינתיפאדה השנייה ב־2002. 
 
כוכבי הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, תואר במינהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד ותואר ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת ג’ון הופקינס, שתי האחרונות אמריקאיות. הוא נולד בקריית ביאליק, היה חניך בתנועת הנוער המחנות העולים ואת 20 השנים הראשונות בשירותו הצבאי עשה בחטיבת הצנחנים, שבה מילא את כל מגוון תפקידים, מלוחם ועד מפקד החטיבה.


כזכור, כבר מהשלבים הראשונים של הדיונים, ההערכה הכללית בצבא היתה שסיכויו של כוכבי הם הגבוהים ביותר, בעקבות מגוון התפקידים שמילא, ביניהם כמפקד פיקוד דרום, ראש אמ"ן ומפקד אוגדת עזה בתקופת לחימה עמוסה בפעילות מבצעית.



הרמטכ"ל איזנקוט בן ה-57 צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה. בעבר כיהן כמח"ט גולני, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק, ולאחר מכן גם של ראש הממשלה אריאל שרון. ב-2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מונה לאלוף פיקוד הצפון. ב-2013 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, בו כיהן עד סוף 2014.