סערה בצימר: גלילה קלמן, תושבת שדה בועז בגוש עציון שמפעילה צימר ביישוב התראיינה הערב (שלישי) לתוכנית "צבע הכסף" ברשת ב', ודיברה על החלטת חברת Airbnb שלא לפרסם יחידות השכרה בהתנחלויות. קלמן התחילה וסיפרה כי בשלב זה הצימר שבבעלותה עדיין לא הוסר, וכי היא עדיין לא פנתה לחברה לברר מה יעלה בגורלו.



"כרגע הצימר שלנו עוד לא הוסר, עדיין לא ניסיתי לברר מה יהיה גורלו", סיפרה קלמן והוסיפה "בינתיים אני רואה את שלל התגובות והמחאה שישנה ואני מקווה שזה ישפיע". כשנשאלה קלמן על השפעת החלטת החברה הבינלאומית על העסק שלה היא סיפרה כי "Airbnb פלטפורמה מרכזית, אבל היא רק אחת אחת מהפלטפורמות שאנחנו משתמשים בה. אנחנו נמשיך לעבוד, אבל זה בהחלט תהיה פגיעה קשה".

"זאת החלטה עצובה ומקוממת", הוסיפה קלמן, "יש שילוב מאוד יפה של אנשים שבאים אלינו, באים אנשים בגוונים ממש שונים, גם אנשים שלא מהגוון הפוליטי שלנו". קלמן הביעה את דעתה שלערב את הפוליטיקה עם תיירות, או אומנות זה דבר שגוי, והוסיפה "כשאני מארחת זוג שבא לחופשה, הדבר הזה הוא לא נושא, הפגיעה שהם בחרו לעשות לא מתאימה, ומעוותת מאוד". לבסוף אמרה קלמן כי היא לא מאמינה כי מדובר בסוף פסוק, וכי הם יפנו לעמותת התיירות בגוש עציון בתקווה לשנות את ההחלטה".