שר התיירות יריב לוין תקף היום (שלישי) את נשיא המדינה בראיון בתוכניתה "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב-103FM: "זה לא סוד שהיו לא מעט התבטאויות של כבוד הנשיא שאנחנו חושבים שחרגו מהמתחם הממלכתי שבו הם צריכות להימצא. התפקיד של הנשיא צריך להיות פורמלי. לא צריך להיות לנשיא סמכויות החלטה אלא סמכויות פורמליות בלבד. המצב כיום לא נכון ויוצר חוסר בהירות". 

כשנשאל על "חוק גדעון סער" השיב לוין: "אני חושב שעושים עוול בכינוי החוק. לחוק הזה יש שני מרכיבים חשובים, הראשון שהטלת הרכבת הממשלה תהיה רק על ראש מפלגה, ממה שאני מבין לעניין הזה אין התנגדות של אף אחד. המרכיב השני הוא במקום שהנשיא יצטרך לבחור על פי שיקולים, שאיש אינו יודע מה הם להכריע את הרכבת הממשלה, התהליך יהיה פשוט יותר ויבטא באופן פשוט את רצון הציבור".

על המשברים האחרונים בקואליציה וחוסר היציבות במפלגת הליכוד התבטא שר התיירות ואמר כי "זה לא סוד שעם 61 חברי כנסת זו משימה לא פשוטה, אך בהחלט אפשרית. אם כולם יעבדו בצורה משותפת אין שום סיבה שלא רק נשלים את כהונת הממשלה אלא גם נמשיך להעביר חוקים משמעותיים".

 

"האם אתה סומך על אורן חזן?", שאלה דוידוב, ולוין השיב: "אני סומך על כל חברי הקואליציה, לרבות אורן חזן ואני חושב שאם יהיה חבר כנסת כזה או אחר שיעשה דין לעצמו ויגרום לנפילתה של הממשלה הוא ישלם על כך מחיר אישי כבד מאוד, בוודאי בתוך הליכוד שחבריו נבחרים בפריימריז".

על החרם של חברת Airbnb אמר לוין: "זה אירוע חמור מאוד. מדובר בהחלטה מפלה שקובעת סטנדרט כפול ומיוחד רק לגבי ישראל. בוודאי שאנחנו לא יכולים להשלים עם חרם שהוטל על חלק מאזרחינו בישראל. נעשה כל מאמץ לבטל את ההחלטה הזו. כבר פנינו להנהלת החברה ונסייע לבעלי הדירות להגיש תביעות. אנחנו עובדים עם משרד האוצר להוציא צו שיאפשר למסות באופן משמעותי חברות שמחרימות אותנו".

לוין התייחס גם למצב התיירות לקראת תחרות האירוויזיון שצפויה להתרחש בקיץ הקרוב: "אנחנו נמצאים בשיא של כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל. בשנה שעברה חווינו עליה של 25% בתיירות והגענו למעל 3.6 מיליון תיירים. השנה אנו צפויים ל-4 מיליון תיירים. אנחנו מנסים להפעיל לחץ על התאחדות המלונות ולהפנות חלק מהדיילים לערים אחרות בסביבת תל אביב וכמובן לעשות שימוש בלא מעט דירות נופש. בתקופת האירוויזיון יש לנו מחסור גדול. כשר תיירות אין לי אפשרות להטיל צווי פיקוח על המחירים, אך אנסה להסביר למלונאים שהם גורמים לעצמם נזק תדמיתי. יש להגדיל את ההיצע וכך המחירים ירדו".