שר האוצר משה כחלון אמר הבוקר (רביעי) כי הממשלה הצרה לא תאריך ימים עם קואליציה בה יש 61 ח"כים, אך ציין שהוא לא זה שיגרום להפלתה. "לא ארים יד בעד הקדמת הבחירות, אבל אם חס וחלילה ניפול בהצבעות ונפרוץ את מסגרת התקציב אז אין טעם לקיים את הממשלה ועל זה אני אעמוד. אי אפשר לתפקד במצב שאי אפשר להעביר חוקים ולקדם את הכלכלה. העסק לא יכול לעבוד ככה", אמר השר לכאן ב. 

עוד הוסיף: "דיברתי השבוע עם רה"מ והסברתי לו את הבעיה. אני לא רואה איך עושים את זה. אם זה לא יסתדר האחריות כולה על הקואליציה והיא תפיל את עצמה. המצב הזה בלתי אפשרי. 61 בשנה הראשונה ו-61 בשנה הרביעית זה שני דברים שונים לגמרי. מה שחשוב זה שתהיה ממשלה יציבה שיכולה לתפקד. הכנסת היא הכלי הכי חשוב בדמוקרטיה. תמימות לחשוב שאפשר לשתף פעולה עם האופוזיציה, היא תעשה תרגילים כדי להפיל את הממשלה".

עוד ציין כחלון כי הוא אינו חושש מהסקרים הצופים למפלגתו מפלה בבחירות. "מפלגת כולנו היא הגורם המייצב בשלוש וחצי השנים האחרונות. נעבור את ה-10 מנדטים בלי שום ספק, הציבור יודע מי דואג לו ומי דואג לעצמו".

כאמור, באופוזיציה מבקשים להביך גם היום את הקואליציה הצרה, הנשענת על רוב דחוק של 61 ח”כים מאז פרישת ישראל ביתנו, וחותרים להעביר במליאה בקריאה טרומית שורה של הצעות חוק לפיזור הכנסת. כדי לאשר את הצעת החוק בקריאה טרומית ובקריאה שנייה נדרש רוב רגיל. אולם בקריאה שלישית, אם וכאשר ההצעה תאושר היום, כבר יהיה צורך ברוב של 61 ח”כים.

שלשום נחלה הקואליציה תבוסה במליאה ונאלצה למשוך את כל הצעות החוק שעמדו לעלות להצבעה ובאופוזיציה מקווים לרשום הצלחה, ולו סמלית, גם היום. בעקבות תבוסתה שלשום של הקואליציה סוכם בכנסת על עצירת יציאות של משלחות לחו”ל ועל ביטול הדדי של כל הקיזוזים בין הקואליציה לאופוזיציה. בשל כך בוטלה נסיעה של משלחות מהכנסת לבלגיה ולרומניה. את הצעות החוק לפיזור הכנסת הגישו סיעות מרצ, המחנה הציוני וישראל ביתנו. גורמים באופוזיציה מסרו כי אם יתברר לקראת ההצבעה שאין רוב להצעות החוק האלה, בכוונתם למשוך אותן ולא להביאן להצבעה. זאת, משום שאם הצעת החוק נופלת, אי אפשר להגישה שוב במשך שישה חודשים.