אנה ארונוב היא "רוסיה טובה" - כמי שקיבלה חינוך סובייטי היא למדה לעשות כל דבר בצורה היסודית, הממושטרת והטובה ביותר. בהתחלה היו אלו ריקודים סלוניים, אבל עד מהרה היא הבינה שריאליטי זה הרבה יותר כיף, וזה מביא הרבה תשומת לב. אז הרקדנית החליטה להיות אלופת הארץ בריאליטי, ובניגוד לאושיות כמו אביבית בר זוהר וליהיא גרינר, כמו רוסיה טובה, היא לקחה את עצמה הכי ברצינות. ארונוב כיכבה ב-5 עונות של "רוקדים עם כוכבים", שפטה ב"רק רוצים לרקוד", רצה בין הדיונות של איי קמרינס שבפיליפינים ב"הישרדות VIP" וכעת הגיעה לחפש אהבה ב"לאהוב את אנה".

נראה שהקהל בישראל כבר עייף מריאליטי ומתחיל לזהות את המשחקים של העריכה, לראות את התפרים ולגלות איפה דברים מרגישים "עשויים" מדי. בדיונים ערים בפייסבוק ובטוקבקים הצופים מזהים פשלות קטנות של ההפקה, כך שריאליטי קלאסי, כמו שהוכיח הכישלון של "דה פור" הפך לקצת לא רלוונטי ב-2018. לכן, אנשי "קשת" שיודעים כיצד לקלוע לטעם הקהל הישראלי, ידעו שעוד עונה של "הרווקה"\"קחי אותי שרון" עם וילה, ורדים והדחות לא תיצלח את העין הבוחנת של הצופים, ולכן הם יצרו פורמט "רווקה" מתוחכם יותר.



הפסיכולוג גבריאל בוקובזה, מחליף את ה'טסטמוניאלס' הקלסיים בהם המתמודדים מלרלרים אחד על השני מול המצלמה, נסיעות המונית הבלתי נגמרות נותנות תחושה אותנטית של דייט שכל אחד מאיתנו היה יכול לנסוע אליו, והמעבר של אנה מהבועה התל אביבית למושב הופך אותה לנגישה יותר לכל עם ישראל. אך כל אלו הם הצגה מעובדת ועשויה היטב, של "קשת", חוץ מאנה עצמה.

"לאהוב את אנה" מציגה קונטקסט חד בין העריכה מהוקצעת וטלוויזיונית של מוצר טלוויזיוני מסחרי מאוד - לחשיפה האישית והגולמית ביותר של אנה. מצד אחד סדרת הריאליטי היא מעין פרסומת ארוכה - אנה מתכוננת להופעה בהצגה "פרידה" בהבימה, אנה רצה בבגדי ספורט מעוצבים, אנה בוחרת תכשיטים של מותג מפורסם מקופסאות שבמקרה מצגות את הלוגו לראווה, אנה צופה בטלוויזיה - בתוכנית שידוכים אחרת של "קשת", אנה נוסעת במונית, חצי מהפרק, נראה שאולי אפילו כאן הייתה יכולה להיות איזו עסקה עם איגוד נהגי המוניות.

אנה ארונוב,
אנה ארונוב,


מנגד, נראה שאנה, רוסיה טובה כבר אמרנו, לוקחת את המשימה שנתנו לה בהפקה - וחושפת את קרביה מול המצלמה. היא מדברת על בן הזוג הדיכאוני, הדמעות, ומודה: "אני בת 36 - ואני רוצה אהבה!". אמנם בפרקים לא צללנו למעמקי הנפש הסובייטית והמיוסרת של ארונוב, אבל בהחלט נראה שהפור-פליי שקיבלנו מקדים סערה נפשית מרתקת. אנה ארונוב עושה עבודה טובה, טובה מדי בשביל "לאוהב את אנה".