אם אי פעם יעלה בכם רצון לבקר שבט נידח, בייחוד כזה שידוע כשונא זרים, מה שלא תעשו אל תוציאו את תכניתכם אל הפועל. אחרת, אתם עלולים למצוא את מותכם בדרך מאוד כואבת, כפי שקרה השבוע לאיש דת אמריקאי. אותו מיסיונר נלהב, ג'ון אלן צ'או בן ה- 27, החליט להגיע אל האי ההודי סנטינל הצפוני, על מנת לחקור שבט מקומי ולהכיר לו את הנצרות.
 

הבעיה היחידה בכך? חל איסור מוחלט להגיע אל האי, שהוא חלק מקבוצת האיים איי אנדמן וניקובר - קבוצת איים השייכת להודו ונמצאת במפרץ בנגל שבדרום מזרח אסיה, בין הודו לאינדונזיה - וליצור קשר עם בני השבט הזה. היות ואלו מתנגדים למגע עם העולם החיצוני, הם נוטים לירות בחץ וקשת בכל גורם זר שמתקרב אליהם, ובעבר הרגו מבקרים נוספים שהגיעו אל האי. מעבר לכך, מטרת החוק היא גם לשמור על השבט ההולך ומצטמצם, שמונה בין 50-100 חברים.



צפו: סרט תיעודי על השבט באי סנטינל הצפוני

בשל כך, המשטרה דאגה לעצור את האחראים לביקור, שבעה דייגים מקומיים אשר ארגנו את הסיור הלא חוקי של צ'או, ובכך הציבו בסכנה הן את חייו והן את חיי השבט. על פי דיווח של ה-BBC, ברגע שצ'או הגיע אל האי גורלו נחרץ ובני השבט מיד הקיפו אותו ותקפו אותו באכזרית. "הם ירו בו מטר של חצים אך הוא המשיך ללכת. הדייגים ראו את בני השבט כורכים חבל סביב צווארו וגוררים אותו", סיפר גורם אנונימי לחדשות AFP. "הם נבהלו וברחו מהמקום, אך חזרו ביום המחרת ומצאו את גופתו על החוף".



בימים אלו, נעשים מגעים על מנת להשיב את הגופה לארה"ב. על פי המשטרה המקומית, זו לא הפעם הראשונה שצ'או ביקר באי אך למרבה הצער היא הייתה האחרונה. בעבר, הוא ביקר במקום ארבע או חמש פעמים, באמצעות עזרה של דייגים מקומיים. כמו כן, יומיים לפני שנרצח ניסה להגיע אל האי ונכשל.