סדרת המקור המצליחה "כפולים", שנמכרה להפצה מעבר לים עוד לפני שעלתה בישראל, חוזרת הערב (רביעי) בשעה 21:00 בערוץ "קשת 12" לעונה שנייה, במרכזה - שלוש משפחות שחייהן מתהפכים, כשיקיריהן נמנים בין הנעדרים בפיגוע מסתורי. השחקן מיקי לאון, שכיכב גם בעונה הראשונה של הסדרה, סיפר ל"מעריב אונליין" על סצנות האקשן, הטייפ-קאסט של איש מוסד שרודף אותו והציפיות הגבוהות מהעונה הראשונה.

"בעונה הזו יש פיצוץ מסתורי של אסדת נפט, וישר החשד עובר לכמה אזרחים שהיו באזור", אומר לאון. "מה שאני יכול להגיד על העונה הזו זה שיש בה הרבה דברים רלוונטיים, יש קווי דמיון די גדולים למה שקורה פה במציאות הישראלית".

זה מבוסס על מקרה ספציפי, כמו פרשת אל-מבחוח, אליה התייחסה העונה הראשונה?
"זה לא מבוסס על מקרה ספציפי. גם בעונה הראשונה זה היה כיד הדמיון של היוצרים, אבל בהחלט אפשר להגיד שבעונה הזו הם התעלו על עצמם. אני איתן, לשעבר ראש צוות במוסד. הוא תמיד נקרא לעבודות שקשה למערכת להכיל. הוא איש חשדן, מאוד אמביציוזי, נחוש לפתור את התעלומה, חושב מחוץ לקופסה. הבעיה שלו היא עם מרות. יוצא שהוא עובר הרבה פעמים על החוקים".

יש לך קטע עם דמויות של אנשי מוסד
"זה לא שהמדינה הזו מציעה שפע של תפקידים שאתה רק אומר בוא נבחר. אז כן, כנראה. בעונה הזו הדמות שלי מקבלת עוד גוונים. יש לו גם בן בצבא, שהולך למבצע שהוא יודע שזה מבצע 'על פארש'. נתנו לו עוד נפחים ועוד שכבות".

היו סצנות אקשן, מכות, פיצוצים?
"כן, היו די הרבה. היו סירות בים, היו פיצוצים, יריות, מרדפים".



נפגעת? יצאת עם חבלות?
"אני הגעתי פצוע לצילומים, עם פריצת דיסק. הייתי צריך לחרוק שיניים. עמדתי בזה, אני מקווה בגבוה".

העונה הראשונה מאוד הצליחה, נמכרה לחו"ל. זה יקרה שוב?
"אין לי מושג. זה בדיוק מה שקצת מלחיץ, שההצלחה של העונה הראשונה מעלה ציפיות. אני מקווה. זה מסע קצת כבד, זה מרגש. זה קצת מפחיד, אבל זה המקצוע".

"כפולים", עונה 2, הערב (רביעי), בשעה 21:00 ב"קשת 12"