יוסף אבו ורדה, שחקן קולנוע וטלוויזיה ערבי-ישראלי, ששיחק בין היתר בסדרת הטלוויזיה המצליחה "הבורר", ובסרט "איים אבודים", יצא במחאה מהאולם בטקס פרסי אמ"י השנתי למפעל חיים, שהתקיים אמש, כיוון שמירי רגב נכחה בו, וסירב לקבל את הפרס בנוכחותה. היום (רביעי) הסביר ורדה בחברת "החדשות", את הסיבה למחאתו: "הבעיה שלי הייתה עם המעמד שהו הייתה השרה רגב, ולא עם הפרס". 

"אני מקבל באהבה את הפרס", אמר ורדה, "הדילמה הייתה אם לקבל אותו במעמד שבו הייתה השרה רגב, או לסרב להיות שם בגלל המעמד הזה. אני הגעתי לשם קצת באיחור, אחרי פתיחה אמנותית של הטקס עלה המנכ"ל והחל לברך אותה, ואז גיליתי שהיא נוכחת באולם. לא נשארה לי ברירה, בשום אופן לא הסתדר לי שאקבל ממנה פרס, לאחר מה שעברנו איתה".

"גם הוויכוח שלה עם השמאל היהודי מעניין אותי, וגם הנקודה הערבית מאוד מעניינת אותי. אני הקמתי את אחד התאטראות המפוארים במגזר הערבי - אל מידאן, שהיא החליטה לסגור אותו בגלל שיקול אלקטורלי", הוסיף, וביקר את התנהלותה של רגב כשרת התרבות: "יש פה דאגה שיהיה פה פשיזם, צבע אחד. אין יותר פלורליזם וסובלנות, אין צבעים אחרים. הראשון שנפגע הוא המיעוט הערבי, עוסקים פה בטיהור רעיונות ואנחנו נהפוך למדבר תרבותי". 
ורדה עוד טען כי "המדינה צריכה לשלם לאזרחיה פר איש מתקציב התרבות. אזרחיה יחליטו מה הם עושים עם התקציב הזה. לא ייתכן שיהיה אפוטרופוס שיגיד מה כן תעשו ומה לא תעשו. השרה לא יכולה לחנך אנשים להיות ימניים בגלל הכסף הזה, זה כסף של האזרחים. אני סומך על כל אזרח ישראלי מאשר שאני סומך עליה, שיחליט מה הוא יעשה עם זה".