השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הערב (רביעי) להודעת הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בעניין מועמדותו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל, וציין כי ניצב אדרי "הודיע כי הוא נכון לבצע את בדיקת הפוליגרף בהקדם האפשרי".  



"הוועדה למעשה קיבלה את קביעת היועץ המשפטי לממשלה, אליו פניתי טרם החלטתי, כי אין מניעה משפטית למינויו של ניצב אדרי", הודיע השר בהודעה מטעמו.

מטעמו נמסר עוד כי "לאור קביעת הוועדה כי בשם עקרון השוויון ועל מנת למנוע 'לזות שפתיים' על ניצב אדרי לעבור בדיקת פוליגרף בטרם השלמת הליך הבדיקה, פנה השר לבטחון הפנים ארדן לניצב אדרי אשר הודיעו כי הוא נכון לבצע את בדיקת הפוליגרף בהקדם האפשרי".

כאמור, הוועדה המייעצת למינוי בכירים קבעה כי משה (צ'יקו) אדרי צריך לעבור בדיקת פוליגרף לפני שתדון בהתאמתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו. הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון", אמרו בוועדה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות אישר מנדלבליט, לשר ארדן להמשיך בהליך המינוי וזאת אחרי שעלו טענות לגבי שניים משלושת המועמדים שעלו לשלב המינויים הסופי וביניהם גם ניצב בדימוס אדרי.
 
טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פנים.