מכתב חריג: אלוף במילואים, יצחק בריק, שלח מכתב בהול לכנסת, בו הזהיר כי מפקדי צה"ל לא אומרים אמת ביחס למוכנותו של צה"ל למלחמה, וכן דיווח על מחסור קריטי של כוח אדם ואחסון לקוי של טנקים ונגמש"ים, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורת "החדשות". בריק מסר לכנסת כי "החיילים משרתים שעמם שוחחתי העלו בפניי בעיות קשות, אלו נוסף לאמירות חמורות כלפי הפיקוד הבכיר במחאה על המתרחש בימ"חים".

"את שאני מציג לפניכם כאן, לא תשמעו מן הפיקוד הבכיר בצה"ל", כתב בריק. "לא די בכך שחלקם אינו מודע, אלא אף אלו המודעים, חוששים לספר, להעלות ולהציף, שמא יבולע להם, ובעיקר אינם רוצים לעמוד למול הביקורת שתעלה ותדרוש לדעת, ובצדק – היכן היו? מדוע לא הפכו שולחנות, ונלחמו על נושאים מכריעים לביטחון ישראל? לדאבוני אני מוצא כי אצל חלק ממפקדי צה"ל, הפה והלב, אינם שווים".

עוד טען בריק במכתבו: "האמירות והזעקות שאני מרבה לשמוע מפי הנגדים והקצינים ביחידות מחסני החירום מציגים לפני תמונה קשה על מצב מוכנות הימ"חים. אני ממליץ ואף מפציר בכם – רדו אל השטח. שוחחו עם משרתי הקבע. אפשרו להם להציג לכם את המתרחש בימ"חים, להעלות בפניכם בעיות וקשיים. את המצב עליכם ללמוד מאלו שזו שגרת חייהם, הנגדים, הם אלו המכירים את המצב טוב מכולם, ומהם יש ללמוד, ואותם יש לשמוע, אמירותיהם הן אמירות יודעי דבר, והן האמת".
 
האלוף במילואים יצחק בריק. צילום: פלאש 90


מצה"ל נמסר בתגובה כי מדובר במסמך לא מוכר, וכי הרמטכ"ל הורה לבצע בדיקה מקיפה של מוכנות צה"ל. לטענת מבקר מערכת הביטחון, "בצה"ל כיום קיימים פערים עצומים בתחומים רבים, והמובהק שבהם הוא הפער בכוח האדם אל מול המשימות, הוא 'הקש ששבר את גב הגמל'. הפערים מולם אנו ניצבים היום מחייבים עבודה מעמיקה, ותיקון מן היסוד, כשעל כתפיי הרמטכ"ל החדש תהיה מונחת המשימה".