מגיש תוכנית "המקור", העיתונאי ברוך קרא, הציג הערב (רביעי) קדימון לתחקיר על תיק 4000 , תיק החקירה העיקרי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו צפויה המשטרה להמליץ להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שישודר ביום שני הקרוב. במסגרת התיק, נחקר החשד כי נתניהו ובני משפחתו הפעילו לחץ על בעלי אתר החדשות "וואלה", במטרה לקבל סיקור אוהד בתמורה להקלות רגולטוריות לחברת בזק שבבעלותו.



קרא פנה לעורכים וכתבים לשעבר באתר שתיארו באוזניו, ומול המצלמה, את הלחצים שהם נתקלו בהם, את ההוראות מלמעלה, ואת האיומים אותם ספגו, למען הטיית הסיקור, לכאורה, לטובת ראש הממשלה ומשפחתו. אבנר בורוכוב, לשעבר סגן ראש מערכת החדשות באתר סיפר על דוגמה לאירוע שכזה: "ביום ההלוויה של שרון הייתי ראש דסק. הכותרת בחוץ הייתה עם ההספד של גלעד שרון, בנו: 'אבא אהוב חזרת הביתה, לאדמה שלך'. משמרת, מטבע הדברים מאוד עמוסה ומאוד אינטנסיבית. בתוך כל ההתעסקות הזאת אני נדרש פתאום להחליף את התמונה החיצונית. צריך להחליף אותה לתמונה של ביבי יחד עם שרה וג'ו ביידן בקהל. התמונה החיצונית, התמונה שמופיעה בדף הבית. התמונה הייתה נטע זר".



באותה תקופה, כל טקסט שמוזכרת בו המילה "נתניהו", היה צריך להיות מאושר על ידי מי שהיה אז עורך "וואלה", אבי אלקלעי, המשיך קרא. עמית מאיר, לשעבר עורך בדסק החדשות סיפר גם הוא: "התחיל נוהל בו התבקשנו להעביר לאישור כל כותרת שמאזכרת את נתניהו באופן כלשהו". אמיר תיבון, לשעבר הכתב המדיני של "וואלה!", הוסיף: "ההנחיה הייתה שכשאני יוצא לסקר את עצרת האו"ם בניו יורק יחד עם ראש הממשלה, כל ידיעה שאני מעביר, אני לא שולח אותה לעורכים בדסק - אני שולח אותה ישירות לעורך הראשי כדי שיהיה לנו איזשהו מנגנון תיאום שמלכתחילה לא נגיע לפינות האלה, שדברים אחר כך משתנים וכדומה".





"החוק של שקד הפך ליוזמה של נתניהו"



באחד המקרים, בסוף 2015, אחד העורכים מחליט לנקוט יוזמה עצמאית. הוא עובר על הנוהל ומשגר "פוש" על חקירת שרה נתניהו, חקירה שכל כלי התקשורת מדווחים עליה. בהנהלה מתפוצצים ומפיצים את המייל הבא לדסק: "בוקר טוב, כולם מכירים את הנושא הבעייתי. בעקבות הפוש הבוקר אבקש לשוב ולחדד: כל כותרת (כולל של פוש) בנושא אשת ראש הממשלה חייבים לאשר עם אלקלעי. תודה".



חוץ מצנזור והאדרה העובדים מספרים גם על חיסול יריבים באותה תקופה, דווקא אלה שמאיימים מהצד הימני של המפה, ביניהם: כחלון, ארדן, בנט ושקד. עמית אשל, לשעבר עורכת חדשות בדסק "וואלה!": "הייתה הצבעה בקבינט, והקבינט אישר את התיקון לחוק להחמרת ענישה על מיידי אבנים, שזאת באמת הייתה איזושהי יוזמה של שקד. זה גם סוקר בכל מקום כך. לא היה איזשהו עוררין על זה. זה התחיל מזה שהכותרת השתנתה: "חוק החמרת ענישה על מיידי אבנים שיזם נתניהו". לגמרי החלפת קרדיט. מי שהיה העורך הראשי באותה תקופה שזה היה אבי אלקלעי הגיע אליי עם הטלפון ביד ואמר לי, "תכתבי". ויש לו כל כך הרבה אנשים בשרשרת עד אליי, אבל לאף אחד כבר לא היה כוח לתיווך הזה. והוא מקריא לי איזה מין משפט תמוה על זה שבסביבת נתניהו הגיבו בתמיהה על כך שאיילת שקד טוענת שהיא יזמה את ההצעה, שעה שמי שאכן יזם את ההצעה היה ראש הממשלה בנימין נתניהו".



מי ששולט באותה תקופה ביד רמה במערכת חדשות "וואלה" הוא יועץ התקשורת של נתניהו, ניר חפץ. אמיר תיבון, לשעבר הכתב המדיני של "וואלה!": "מה שנאמר לנו על ידי המנכ"ל, אילן ישועה, על ידי אבי אלקלעי ועל ידי אנשים אחרים זה שיש כאן בעצם אינטרסים של קבוצת "בזק" שאין לנו שליטה עליהם ואין לנו יכולת לנווט אותם ושהדברים האלה נסגרים ישירות הרבה פעמים בין אנשים של נתניהו, כמו ניר חפץ, לבין אנשים של "בזק", ואילן ישועה הרבה פעמים אמר שאם הוא לא ימלא אחר ההוראות האלה, אז יהיה שם מישהו אחר במקומו שיעשה את זה, מישהו שאולי אפילו ימונה על ידי ניר חפץ".



נתניהו: שוב מוכיחים שיש דין אחד אליי ודין אחר לאחרים





מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "הניסיון לתאר עבודת דוברות בסיסית כדבר פסול הוא הזוי, והטענה שפניות אלה מהוות חלק מעסקאות שוחד היא אבסורדית ומכוונת אך ורק לראש הממשלה נתניהו". עוד נמסר בתגובה כי "האם מישהו חושב להאשים את יצחק הרצוג בעסקת שוחד לאחר שהדוברת שלו צולמה כשהיא דורשת מעורך Ynet לשנות את הכותרת הראשית של האתר ערב הבחירות? שוב מוכיחים לציבור שדין אחד לנתניהו ותיק אחר לכל השאר". 



"למר אלוביץ' אין כל קשר לדברים. בני הזוג נתניהו לא זכו לסיקור מוטה והוא מעולם לא היה מעורב או שידע על החלטה כביכול לתקוף את השרה שקד", נמסר עוד בהודעת ראש הממשלה.



ניר חפץ מסר שהוא אינו אחראי "לדברים שמסרו בכירים ב"וואלה" לעובדי האתר מסיבות ואינטרסים השמורים איתם".