איגוד העיתונאים הפלסטיני הודיע לאיגוד השידור האירופי, בו הוא הודיע על כוונתו להחרים את תחרות האירוויזיון הקרובה, מכיוון שהיא תיערך בישראל. במכתב ששלח הארגון שממוקם ברמאללה, ומרבית חבריו חברי הפתח נאמר כי יתכן והאירוויזיון "יערך בירושלים, או בכל חלק אחר של 'פלסטין הכבושה', והוא פוגע בזכויות הפלסטינים - בדגש על זכותם להגדרה עצמית". עותקים של המכתב נשלחו גם לאיחוד הבינלאומי לעיתונאים והאיחוד האירופי לעיתונאים.



למרות שבעבר נשקל לקיים את האירוויזיון בירושלים, ושרים רבים בממשלה אף הביעו דרשו לקיימו שם, אך לבסוף הוחלט לקיימו בתל אביב. כזכור, חודשים שחלפו מאז זכייתה של נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון הסתובבו ברשת שמועות וספקולציות רבות סביב האפשרות שמדינות יבטלו את השתתפותן בתחרות המוזיקה האירופית שתתקיים בתל אביב בגלל לחצים פוליטיים מצד ארגוני BDS, אך בתחילת החודש איגוד השידור האירופי, ה-EBU, ותאגיד השידור הציבורי, הכריזו כי 42 מדינות ייקחו חלק בתחרות האירוויזיון שתתקיים בגני התערוכה בתל אביב ותשודר ב"כאן 11". לשם השוואה באירוויזיון שהתקיים בפורטוגל השנה, השתתפו 43 מדינות.המדינה שביטלה את השתתפותה היא בולגריה, והסיבה לכך שלא תגיע לתל אביב היא כלכלית ולא פוליטית. איסלנד, בה אלפי אזרחים חתמו על עצומה נגד ההגעה לתל אביב, אישרה גם היא את השתתפותה.



רשימת המדינות שאישרו סופית הגעתן וישתתפו באירוויזיון בתל אביב היא: ישראל, אלבניה, ארמניה, אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'ן, בלארוס, בלגיה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, מקדוניה, גרמניה, גיאורגיה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, מולדובה, מונטנגרו, הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, רומניה, רוסיה, סן מרינו, סרביה, סלובניה, ספרד, שבדיה, שוויץ, אוקראינה, בריטניה.