את מרב תשומת הלב אתמול, מטבע הדברים, לכד מפכ"ל המשטרה, שעדותו בפני ועדת המינויים לא סייעה, בלשון המעטה, לזרז את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, למחליפו. אבל רוני אלשיך לא היה העד המשמעותי היחיד בפרשה הזו.  
 
ביום ראשון, קצת לפני שהגיע המפכ"ל, שמעה הוועדה את י', גורם ששירת בעבר במשטרת ישראל. מכתב התלונה שהגיש, כמו גם פרטי עדותו, נחשפו בשבועיים האחרונים בתוכנית "קלמן ליברמן" (שעבדכם הנאמן הוא אחד ממגישיה) ברשת ב', על ידי כתב המשטרה של "כאן", רועי ינובסקי. 
 
ב־4 בנובמבר שיגר י' מכתב בן 11 סעיפים אל ועדת המינויים ופירט בו הכל. ארועים, שמות, קשרים, פרטים, כשמעל כל אלה הוא מעלה את סוגיית הפוליגרף התעסוקתי. לא ייתכן שכל הניצבים עברו בדיקה כזו, טען, לא ייתכן ששאר המועמדים למפכ"לות עברו בדיקה כזו, והאיש היחיד בכל הקצונה הבכירה שיהיה פטור ממנה, יהיה השוטר מספר 1. י' הצביע על קשרים, לכאורה, של אדרי לפוליטיקאים ולאנשי עסקים, ולבקשת הוועדה התמקד בסוגיה מרכזית אחת של התנהגות בלתי הולמת של המועמד. 

רוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

שעה ארוכה שמעו אותו חברי הוועדה שבראשותו של השופט אליעזר גולדברג, כשהוא פורש בפניהם את מה שידוע לו. כשסיים, הזכיר לשופט גולדברג ולעמיתיו את סדרת הניצבים שהלכו הביתה בנסיבות לא נעימות. אם אתם תטאטאו את הסוגיה שהצפתי בפניכם כאן, הזהיר, היא תצוץ במחלקה לחקירות שוטרים או בבית המשפט הגבוה לצדק רגע אחד אחרי המינוי, ותביך את כולם. את הוועדה, את השר, וקודם כל את אדרי עצמו. הוועדה הבהירה בשאלותיה ובהתעניינותה שאין לה שום כוונה לטאטא. 
 
י' העריך ששני העניינים המרכזיים שעליהם הלין – הפוליגרף וההתנהגות הבלתי הולמת – ייפגשו. שהבדיקה שבה יישאל אדרי על אותה התנהגות, תחרוץ את גורל המפכ"לות. לא ברורה, בהקשר הזה, התעקשותו של השר גלעד ארדן לפטור את אדרי מהצורך להיבדק בפוליגרף, בטענה שהחוק איננו מחייב זאת.

זה אולי נכון בעולם של דווקנות משפטית. זה הזוי ובלתי מתקבל על הדעת בעולם החדש של שקיפות ושל שוויון, עולם שבו כל ניסיון כזה להתחמק רק מדליק נורות אדומות. ומה יקרה עכשיו? עכשיו יתכבד המועמד וייבדק. יתגלה כדובר אמת? יקבל תעודת כשרות של הבד"צ. ייצא שקרן? נודה כולנו שגילינו את זה בזמן.