אלאור אזריה, מי שכונה "החייל היורה" בעקבות סרטון בו תועד כשהוא יורה בראשו של מחבל מנוטרל בניגוד להנחיות הצבא, הגיש ערעור על החלטת המשטרה שלא לאפשר לו לשאת נשק, אולם נדחה היום (חמישי) בשנית. אזריה טען בערעור כי אין להשית את הרשעתו בבית הדין הצבאי על אורח חייו במגזר הפרטי כאזרח. לטענתו, המשטרה לא יכולה לקבל את ההחלטה האם הוא מסוכן לציבור על סמך שירותו בצבא כשעוד היה חייל.



המשטרה בחנה את הערעור, אולם חזרה על עמדתה בהחלטה. לטענתה, "טענות העורר כי הוא אדם נורמטיבי ללא הרשעות אינה נכונה. הנער הורשע בעבירת הריגה שבוצעה בירייה". 

עוד נמסר בהחלטה לדחות את ערעורו של אזריה, כי "הרשעת העורר בית דין צבאי מבטאת חשש ממשי למסוכנות ודי בו כדי לסרב לתת לו רישיון לכלי ירייה. לאור האמור, נותרה בעינה התנגדותה של משטרת ישראל כי העורר יחזיק ברישיון לאחזקת כלי נשק. אחזקת כלי ירייה בידו היא סכנה לשלום הציבור". 
 

כזכור, אזריה הורשע בבית הדין הצבאי בעבירת הריגה וריצה עונש מאסר של כתשעה חודשים, לאחר שבבית הדין הצבאי נגזרו עליו 18 חודשים. יש לציין, כי אזריה יכול לעתור לבג"צ בעניין החלטת המשטרה.



מהמשטרה נמסר בתגובה: "הגוף האמון על מתן רישיון אזרחי להחזקת כלי ירייה בישראל, הוא האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים. משטרת ישראל מגישה לאגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים את חוות דעתה המקצועית בנוגע למסוכנות הפלילית של מבקש הרישיון. לצורך גיבוש חוות הדעת, המידע הפלילי האישי של כל מבקש נבחן באופן פרטני. מטבע הדברים לא נדון במידע פלילי על אזרחים בכלי התקשורת".