פרשת ההתאבדות ב-LLD: לאחר הביקורת שנשמעה מצד קרובי משפחתה וחבריה של מזל הדדי, מינה ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה (אח"מ), ניצב גדי סיסו המשטרה צוות חוקרים חיצוני ליחידת להב 433, כדי לבחון את חקירתה של המנוחה, ולבחון האם התנהלות החוקרים אכן הייתה קשורה להתאבדות העובדת.



לאחר בחינת החקירה, ובכלל זה צפייה בהקלטות החקירה, קבע היום (חמישי) צוות החוקרים החיצוני כי החקירה התנהלה במקצועיות רבה וברגישות, תוך התייחסות למצב הנפשי שבו הייתה שרויה המנוחה בעת החקירה. גורמים המעורים בפרטים ציינו כי בעקבות התלונות שהעלו על קרובי המנוחה ועובדים בחברת LLD, אשר האשימו את חוקרי יאחב"ל במקרה וקשרו אותם לאופן ניהול החקירה, נבדקה החקירה, ושם כאמור, נמצא כי היא נוהלה במקצועיות וברגישות, תוך התייחסות למצוקה אליה הדדי נקלעה.



מתחם הבורסה ליהלומים, בו עבדה הדדי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מתחם הבורסה ליהלומים, בו עבדה הדדי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לא הייתה כוונה לזמן את הדדי לחקירה נוספת



"החוקרים שמינה ראש אח"מ ישבו מול צילומי החקירה והסרטונים, ושם ראו במפורש כי חוקריה הבינו שהנחקרת מצוייה בלחץ נפשי בשל העובדה שהובהר לה שהיא נחקרת תחת אזהרה" סיפרו הגורמים והוסיפו, "באותו הרגע הם עצרו את החקירה, הציעו להדדי זמן להירגע, ואף אישרו לה לחייג לבעלה שגם הוא פעל להרגיע אותה. יתרה מכך הותר לה לשוחח עם עורך דין, הצעה שהיא דחתה ורק לאחר שחשה בנוח, נמשכה חקירתה".



אותם גורמים דוחים בתוקף את הטענות עלו מצד עובדים בחברה, לפיהן מאן דהוא יצר קשר עם המנוחה באותו היום, סמוך למועד המקרה המצער. "לנו, לאחר בירור מעמיק לא ידוע על מהלך שכזה, איש מגורמי החקירה לא שוחח בטלפון עם המנוחה, ויתרה מכך, לא הייתה שום כוונה לזמנה לחקירה נוספת", עוד אמרו הגורמים כי "הטענות הללו מעלות פגם בהתנהלות של אותם גורמים ומטילות דופי על חוקרים מקצועיים, שכמו שציינו התייחסו ברגישות רבה ללחץ אליו נקלעה המנוחה, עוד לפני תחילת החקירה".



לב לבייב, בעלי חברת LLD, צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
לב לבייב, בעלי חברת LLD, צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90



"אמרתי לחוקר 'עזוב אותה, היא לא יודעת כלום"



כזכור, ביום רביעי האחרון קפצה הדדי אל מותה, לאחר שנחקרה בחשד למעורבות בפרשת "יהלום שחור", בה נבדק החשד כי חברת LLD שבבעלות איש העסקים לב לבייב, עסקה בהברחת יהלומים באופן לא חוקי במשך שנים רבות. על פי החשד, במהלך 16 השנים האחרונות שישה עובדי החברה החשודים בפרשה הבריחו יהלומים בהיקף שמוערך ב-300 מיליון שקל.



במסגרת החקירה נחקרו מספר עובדים בחברה, בהם גם הדדי, שכאמור התאבדה לאחר החקירה אותה עברה. בזמן לווייתה, האשים בעלה של הדדי את החוקרים בנסיבות המקרה הטרגי, וטען כי התנהלותם היא שהביאו אותה ליטול את חייה. במהלך הלוויה אמר הבעל: "לאורך החקירה צרחו עליה", סיפר הבעל על החקירה, "אני אמרתי לחוקר 'תעזוב אותה, היא לא יודעת כלום, יש לה ילדים' היא יצאה ואמרה 'מה נפלו עליי?' הוא הפחיד אותה. מילה היא לא סיפרה לי על החקירה", הוא המשיך ותקף את החוקרים, "הם הרסו לי את האישה, הם הרסו לי את החיים מה יש לי בלעדיך?", שאל.