הצנזורה הצבאית יצאה היום (חמישי) בהודעה חריגה, ובה הוא מבקש מכלי התקשורת והאזרחים לא לשתף פעולה עם הניסיונות של חמאס לפענח מה אירע בתקרית ברצועת עזה בה נהרג סא"ל מ'. בהודעה, שהוציא דובר צה"ל, נכתב כי "חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה".

"מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת. יש לנהוג באחריות".

מאז אותה פעולה הוטל מעטה סודיות על זהותו של סא"ל מ' ושמו המלא. גם תמונתו ומקום מגוריו נאסרו לפרסום בהוראת הצנזורה. ההודעה של צה"ל מגיעה לאחר שהיום המשיך חמאס לפרסם פרטים על האירוע ועל המעורבים בו.

כזכור, הפעולה ברצועה הביאה לפרוץ סבב אלימות בין ישראל לחמאס, במסגרתו שוגרו לישראל מאות רקטות, שגרמו למותו של אדם אחד ולפציעתם של עשרות. בסיומה של יממה בה הפציץ צה"ל עשרות מטרות של חמאס ברצועת עזה הושגה הפסקת אש בין ישראל לארגון חמאס.