בכיר לשעבר בסוכנות הביון הצרפתית DGSE (המקבילה למוסד הישראלי) חשף היום (חמישי) כי צרפת העבירה לרשות הפלסטינית סיוע בשנות ה-2000 באמצעות מזוודות דיפלומטיות, כך לפי i24NEWS. על פי הדברים שאמר באולפן ערוץ החדשות הבינלאומי, הסיוע כלל ציוד רגיש וכן תדרוך ואימון לכוחות הביטחון הפלסטינים. הוא הסביר כי מאחורי הסיוע הצרפתי לרשות עמד החשש מפיגועי טרור על אדמת צרפת.

לפי הדיווח, פריז העבירה לפלסטינים סיוע וציוד רגיש במהלך האינתיפאדה השנייה, כך אמר פייר מרטינה לכתב לענייני צבא וביטחון של i24NEWS בצרפתית, מתיאס ענבר.

הבכיר התארח באולפן הערוץ הבינלאומי בפריז ואמר: "הדיפלומטיה הצרפתית והשירותים (החשאיים) שיתפו פעולה באופן פורמלי ובלתי פורמלי עם כמה מנגנוני ביטחון, בין היתר עם הרשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי באימון ובאספקה של ציוד".

כשהתבקש לתת דוגמאות, אמר: "צרפת באמצעות השירותים החשאיים שלה, בשנות ה-2000 הכשירה את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ושלחה חומרים רגישים דרך מזוודות דיפלומטיות".

מרטינה נשאל מה היה במזוודות והסביר: "לא ראיתי אישית, אבל שלחנו חומר רגיש לרשות הפלסטינית". הסיבה, לדברי מרטינה, לסיוע הנרחב של צרפת לרשות הייתה ניסיון למנוע פיגועי טרור עתידיים על אדמת צרפת.