הצלחת אלבום הבכורה של הזמרת הדתייה נרקיס, "בוא נדבר אמת", הביאה בכנפיה משב רוח מרענן לנוף המוזיקה המקומי. "אנשים חושבים שההצלחה באה במזל, אבל זה בכלל לא ככה", מבהירה נרקיס. "לפני ההצלחה, שבאה הודות לקדוש ברוך הוא, עשיתי - ואני עדיין עושה - עבודה פנימית חזקה. אני נמצאת מדי שבוע בסשן עצמי של שעה שבמהלכו אני מוציאה את כל הכאבים, הייסורים וכל מה שבוער בי. מכל המקומות האלה, האמיתים של חיי, אני יוצרת את השירים".



היא גדלה בבית דתי מסורתי בגוש קטיף. אחרי ההתנתקות, עברה להתגורר בתל אביב וחיה כחילונית לחלוטין. בשלב מסוים הרגישה שהחינוך מהבית חזק ממנה, וחזרה בתשובה, שבאה לידי ביטוי גם במוזיקה שלה. וכשהיא עוטה על עצמה את כיסוי הראש, שהפך עבורה סוג של סמל מסחרי, החלה לעבוד על אלבום הבכורה שכלל להיטים כמו "שדות", "ענני" ו"בוא נדבר אמת", שחרכו את הרדיו והפכו אותה לאחד השמות המוערכים בתעשייה המקומית. אך הכיסוי שעל ראשה לא מפריע לה להופיע מול קהל מעורב. "אני רואה במוזיקה שלי שליחות להעביר את המסרים שלי לעולם, לכן אני יוצרת", היא מסבירה. "המוזיקה שלי נועדה לגעת בכל האנשים, לא רק בנשים. היא לא שירת נשים".





את מרגישה שמצאת את השילוב המוזיקלי המנצח בין קודש לחול?
"זה תהליך של חיפוש תמידי, אבל אני מרגישה שמצאתי שילוב נכון וקו שמחבר בין שני העולמות האלה".



"ממה אתה בורח", סינגל ראשון מתוך אלבומה השני שבדרך, יצא לאחרונה, ואפשר יהיה לשמוע אותו בהופעה הקרובה שלה, ב"גריי" ביהוד, שם תארח את אסתר רדא. את השיר כתבה והלחינה בהפקתו המוזיקלית של ניר מימון, יד ימינו של דודו טסה.



בבית הראשון של השיר היא כותבת: "מטוסים חוצים שמיים עמוסים/ כמוני מנסים למצוא שבילים/ שאף אחד עוד לא היה בם/ רק לרגע תהילה שייגמר בעוד שנייה/ אורות כבים/ כולם הולכים/ אבל רוצים אליך".





"כתבתי את השיר גם על הכוכבות המידית שיש כיום, וגם השתמשתי בכך כמטפורה לתהליך הבריחה מדברים כמו אהבה, אינטימיות ואמת", היא מסבירה. "כולנו בתהליך בריחה לפעמים, ובכך עוסק השיר".



לקראת סוף השיר משתלב קולו של נצ'י נצ' (רביד פלוטניק), שהפך לידיד קרוב שלה. "כשנצ'י שמע את השיר הראשון שלי, הוא אמר לניר מימון שמדובר בשיר טוב, וביקש ממנו למסור לי את זה", היא מספרת. "מאוד התרגשתי. כשעבדתי על האלבום הראשון, נצ'י וכל חבורתו ייעצו והדריכו אותי. כשניר ואני חשבנו מי יוכל לתרום את קולו לשיר, נראה לנו טבעי שנצ'י הכי מתאים".



מתי צפוי לצאת האלבום השני?
"החומרים כבר מוכנים. אנחנו רק עושים תיקונים אחרונים, וממש בקרוב נשחרר אותו".



נרקיס בהופעה, היום (חמישי), 22:00, מועדון "הגריי", יהוד, אורחת: אסתר רדא