ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אישר את המלצת הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן הרמטכ"ל, כך נמסר הערב (חמישי) מדובר צה"ל. זמיר, מי שהיה גם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה אחד המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל וההערכות היו שנתניהו רוצה בו כרמטכ"ל.
 
לאחר המינוי של כוכבי לרמטכ"ל, אמר שר הביטחון לשעבר כי רק הוא והרמטכ"ל המיועד יקבעו את זהותו של סגן הרמטכ"ל, זאת בתגובה לידיעות שיצאו מסביבתו של ראש הממשלה כי האלוף זמיר ימונה ככל הנראה להיות סגן הרמטכ"ל. התפטרותו של ליברמן סללה את הדרך למינוי של זמיר לסגן הרמטכ"ל, מינוי שליברמן היה צפוי להתנגד לו, לאור הכוונה המוצהרת של ראש הממשלה להתערב בתהליך המינוי. 

זמיר נחשב קצין מוערך בצה"ל, והוא זכה להערכה רבה על התקופה בה פיקד על פיקוד הדרום, אבל למעשה תפקיד סגן הרמטכ"ל יהיה תפקיד המטה הראשון שלו בתפקיד, לעומת אלוף ניצן אלון. המינוי הזה לקצין מספר שתיים בצה"ל, צפוי להשאיר אותו בתמונה גם להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא לאחר סיום כהונתו של אלוף כוכבי עוד שלוש או ארבע שנים.
 
אבל להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא יגיע ככל הנראה כמועמד מתפקיד אחר ולא כסגן הרמטכ"ל, זאת כי בדרך כלל נהוג להחליף את סגן הרמטכ"ל באמצע הקדנציה של הרמטכ"ל, על מנת להרחיב את מספר המתמודדים האפשריים על תפקדי הרמטכ"ל הבא.    

זמיר כיהן עד לאחרונה כמפקד פיקוד הדרום וקודם לכן כיהן כמזכירו הצבאי של נתניהו וכראש מטה זרוע היבשה. האלוף נולד בשנת 1966 והתגייס בשנת 1984 לחיל השריון. הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה והמכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. זמיר נשוי ואב לשלושה.



"אני מברך על מינויו של אלוף אייל זמיר לתפקיד סגן הרמטכ"ל", אמר ראש הממשלה, "האלוף זמיר עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות. אני מבקש להודות לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל".



אביב כוכבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אביב כוכבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90