במשטרת ישראל דחו אתמול בתוקף את הטענות שלפיהן התאבדותה שלשום של מזל הדדי (42), מנהלת חשבונות בחברת LLD השייכת לאיש העסקים לב לבייב, נגרמה בשל חקירה אגרסיבית שלה בפרשת “יהלום שחור". מאמן הכדורגל שרון מימר, חברה של הדדי, טען היום ב-103FM כי לא היה אף סימן לכך שהיא תתאבד ואין סיכוי כי היא הייתה עושה דבר כזה.
"היא הייתה אישה מדהימה, חברה טובה. חווינו איתה חוויות מדהימות ב-20 השנים האחרונות. מבחינתנו אין סיכוי שהיא התאבדה", אמר מימר, "אחרי החקירה כולנו ראינו את ההתדרדרות וראינו את הלחץ שהכניסו אותה אבל לא היה סימן אחד שהיא תתאבד. היא לא היתה אישה חזקה, אלא מישהי שמתערערת בשנייה".
חששתם לה?

"לא עניין של חשש. זה מקום שהיא לא חשבה שהיא תהיה בו. היא לא הייתה במקום טוב, אבל זה הכי רחוק מכל מה שקרה".
עוד ציין מימר: "אני חושב שעצם זה שהיא לא לקחה עורך דין ולא ניסתה להגן על עצמה, בעצם אומר שלא היה לה מה להסתיר. לא התייחסנו לחקירה עצמה אלא למקום הלא טוב שהיא נכנסה אליו".


 
אתמול הובאה הדדי, הנשואה לקובי ואם לשלושה, למנוחת עולמים בבית העלמין בחולון כשמאות בני משפחה וקרובים מלווים אותה. כזכור, הדדי עזבה את מקום העבודה בדרכה לביתה שלשום, אולם אז, כך נטען, היא קיבלה טלפון מחוקרי היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים (היאחב"ל), שזימנו אותה לחקירה נוספת בפרשת “יהלום שחור". זאת לאחר שכבר נחקרה בפרשה. שעה קלה לאחר מכן נמצאה גופתה מוטלת למרגלות בניין הבורסה ליהלומים שברמת גן.
 
אתמול פנתה החברה שבה עבדה הדדי ז"ל ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להקים ועדת בדיקה לבירור נסיבות המוות. זה נגרם לטענתה, “בשל חקירה אגרסיבית וחסרת מידה לה הייתה נתונה העובדת בימים האחרונים ביאחב"ל. הנסיבות לקפיצה האיומה של העובדת אל מותה, מעבר לעובדה שהן מצמררות, מובילות למחשבות ותהיות רבות על אותם רגעים שלפני ההחלטה שקיבלה העובדת בשעת לחץ וחרדה. בנסיבות חמורות אלו, דורשת חברת LLD להקים מד ועדת בדיקה עצמאית בפרקליטות שתבחן לעומק את התנהלות היחידה החוקרת ואת נסיבות מותה של עובדת החברה, בפרט". 

מוקדם יותר היום קבע צוות החוקרים החיצוני ליחידת להב 433 כי החקירה התנהלה במקצועיות רבה וברגישות, תוך התייחסות למצב הנפשי שבו הייתה שרויה המנוחה בעת החקירה. גורמים המעורים בפרטים ציינו "החוקרים שמינה ראש אח"מ ישבו מול צילומי החקירה והסרטונים, ושם ראו במפורש כי חוקריה הבינו שהנחקרת מצוייה בלחץ נפשי בשל העובדה שהובהר לה שהיא נחקרת תחת אזהרה". 
 
עוד הוסיפו: "באותו הרגע הם עצרו את החקירה, הציעו להדדי זמן להירגע, ואף אישרו לה לחייג לבעלה שגם הוא פעל להרגיע אותה. יתרה מכך הותר לה לשוחח עם עורך דין, הצעה שהיא דחתה ורק לאחר שחשה בנוח, נמשכה חקירתה".