שר החינוך נפתלי בנט הגיב הערב (חמישי) לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר גולן, וכתב כי "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו הוא שאויבינו ישובו לפחד" לשגר רקטות על ישראל. "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו זה שישראל תחזור לנצח. שאויבינו ישובו לפחד לשגר לעבר אזרחי ישראל 530 רקטות", צייץ בנט בתגובה לידיעה על דברי האלוף הפורש.

דבריו של השר באו לאחר שגולן תקף אותו הבוקר בחריפות בעקבות אמירתו לפיה "חיילים מפחדים יותר מהפרקליט הצבאי הראשי מאשר מסינוואר". בראיון בתכנית "הקבינט"ב-103FM טען גולן, שפרש מצה"ל לאחר שלא מונה לתפקיד הרמטכ"ל, כי "בנט מחליש את הצבא והמדינה", והוסיף: "אמירתו אולי טובה לאלקטורט, עצוב שהתבטא כך".
"זה שבתקופה האחרונה, בעידן הזה, נבחרי ציבור עושים לעצמם להרגל להתעמר במשרתי הציבור, אלו שלא נבחרו ולא יכולים להגיב ולדבר - זה מנהג מגונה", קבע גולן, שהסביר: "בראש ובראשונה זה מערער את אמון הציבור בזרוע המבצעת של מדינת ישראל. הזרוע המבצעת היא גם כל גופי הפעולה שלה. היחס צריך להיות הפוך ולחזק את האמון בהם". 

"ברור שהם לא מושלמים, אבל יש דרך להעביר ביקורת", הוסיף האלוף. "יש דברים שצריכים להיאמר בחדרי חדרים. צריך להעביר ביקורת בצורה מכובדת וראויה. אף פעם לא חשבנו בצבא שאנחנו חסינים מטעויות, אבל צריך לנהל את הדברים האלה באופן שמעורר כבוד ביחס למשרתי הציבור". 
לטענתו, "בנט מחליש את הצבא ואת מדינת ישראל, וחבל שאומרים דברים כאלה. אני חושב שהפצ"ר שרון אפק ציוני אמיתי והוא סופג ביקורת כזו. אני שואל את עצמי למה? אולי זה טוב לאלקטורט של בנט, אני לא יודע. אבל זה עצוב מאוד. העמדה של בנט, אין לה שום בסיס. אני לא יודע אפילו איך להתעסק בזה. נראה לך שיש אזרח שחושב שחיילי צה"ל מפחדים מהפצ"ר?". 

תת אלוף שרון אפק. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
תת אלוף שרון אפק. צילום: רועי אלימה, פלאש 90