צוות החוקרים החיצוני שמינתה המשטרה לבדיקת אופן החקירה שבוצעה ביחידת להב 433 בעניין מזל הדדי - מנהלת החשבונות בחברת LLD של איש העסקים לב לבייב, שהתאבדה ביום שני בקפיצה מבניין בורסת היהלומים ברמת גן - קבע אתמול כי החקירה התנהלה במקצועיות וברגישות. לעומת זאת בעלה, קובי הדדי, שב וטען היום (חמישי) נחרצות בראיון לחברת החדשות כי "אין מצב שאשתי התאבדה". 

הדדי אמר כי "אין מצב שמזל התאבדה, זו לא האישה, היא מפחדת מעצמה. אין מצב שהיא עלתה לאיפה שאמרו לי שהיא עלתה. אמרתי למשטרה שהאישה הזו לא יכולה לעשות את זה". 
 
על היום שבו נחקרה רעייתו סיפר: "פתאום אני מקבל שיחת טלפון מחוקר והוא צורח עלי. הוא אומר לי: 'תקשיב, אשתך אשמה והיא מפה הולכת לכלא, תביא לי עורך דין לפה'. הוא חזר על זה חמש־שש־שבע פעמים כשהוא צורח. אמרתי לו: 'למה אתה מדבר ככה לידה?', והוא אומר לי: 'אני לא לידה, אני מחוץ לדלת', ואני שומע את הנהימות שלה, שהיא הייתה מעולפת שם למשך שעה. היא הייתה חלשה. הבנתי ששוטרת טיפלה בה ונתנו לה מים והיא נחה שם". הדדי דורש תשובות וטוען שהמשטרה אינה יודעת לומר מה רעייתו עשתה ב־40 הדקות שחלפו מהרגע שבו יצאה מהמשרד ועד לרגע שבו נפלה ומתה: "שמישהו יענה לי על השאלה הזו. כשנדע איפה היא הייתה ב־40 הדקות האלה, נדע באמת מה קרה לה".
צוות החקירה מונה על ידי ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו, בעקבות ביקורת שמתחו קרובי משפחתה וחבריה של הדדי על המשטרה, כדי לבדוק אם נפל פגם בהתנהלות החוקרים שהניע את הדדי לבצע את המעשה הקיצוני האובדני. לאחר בחינת חומרי החקירה, ובכלל זה צפייה בהקלטות ובסרטוני החקירה, קבע אתמול, כאמור, צוות החוקרים החיצוני כי החקירה נוהלה במקצועיות וברגישות יתר, תוך התייחסות למצב הנפשי שבו הייתה שרויה המנוחה במהלך החקירה. 
 
“החוקרים התרשמו במפורש כי חוקריה של הדדי הבינו שהיא מצויה בלחץ נפשי בשל העובדה שהובהר לה שהיא נחקרת תחת אזהרה", סיפרו גורמים המעורים בפרטי הפרשה. "באותו הרגע הם עצרו את החקירה, הציעו להדדי זמן להירגע, ואף אישרו לה לחייג לבעלה, שגם הוא פעל להרגיע אותה. יתרה מכך הותר לה לשוחח עם עורך דין, הצעה שהיא דחתה. רק לאחר שחשה בנוח, נמשכה חקירתה”.
 

אותם גורמים דוחים בתוקף את הטענות שהעלו עובדים בחברה ולפיהן מישהו יצר קשר עם המנוחה באותו היום, טרם התאבדותה. "לנו, לאחר בירור מעמיק, לא ידוע על מהלך שכזה. יתרה מזו, לא הייתה שום כוונה לזמנה לחקירה נוספת. הטענות הללו מעלות פגם בהתנהלות של המשטרה ומטילות דופי על חוקרים מקצועיים". אתמול פורסם כי סרטוני מצלמות האבטחה של הבניין שנבדקו על ידי חוקרי המשטרה מראים בבירור כי איש לא היה בסביבתה בעת שקפצה מחלון הקומה העשירית של הבניין.
 
הדדי נחקרה בחשד למעורבות בפרשת "יהלום שחור", שבה נבדק החשד כי חברת LLD עסקה בהברחת יהלומים באופן לא חוקי במשך שנים רבות. על פי החשד, במשך 16 השנים האחרונות הבריחו שישה מעובדי החברה יהלומים בשווי של כ־300 מיליון שקל. במסגרת הפרשה נחקרו מספר עובדים בחברה ובהם הדדי. היא נחשדה על ידי החוקרים בהברחה ובהעלמת ראיות.