בשיחה עם מעריב תוקף שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בחריפות את הביקורת שהעביר עליו האלוף וסגן הרמטכ״ל לשעבר יאיר גולן, בעקבות הדברים שאמר בנט על כך ש“חיילים מפחדים יותר מהפצ”ר מאשר מסנואר”. "העובדה שאלוף בצה״ל תוקף חבר קבינט מראה שאנחנו כנראה עוברים תהליכים שצריך לעצור, רק לא מהסוג שהוא מדבר עליהם", אמר בנט, "מוטב שיתמקד בלנצח מלחמות ויפסיק לזהות תהליכים. תפקידה של מערכת הביטחון הוא לדאוג שישראל תחזור לנצח. אם הוא רוצה ללכת לפוליטיקה לפחות שיעבור צינון״.

האלוף גולן תקף אתמול את בנט בראיון בתוכנית “הקבינט” ב־103FM. גולן, שפרש מצה”ל לאחר שלא מונה לתפקיד הרמטכ”ל, טען כי “בנט מחליש את הצבא והמדינה”. “זה שבתקופה האחרונה, בעידן הזה, נבחרי ציבור עושים לעצמם הרגל להתעמר במשרתי הציבור, אלו שלא נבחרו ולא יכולים להגיב ולדבר - זה מנהג מגונה”, קבע גולן. “בראש ובראשונה זה מערער את אמון הציבור בזרוע המבצעת של מדינת ישראל. הזרוע המבצעת היא גם כל גופי הפעולה שלה. היחס צריך להיות הפוך ולחזק את האמון בהם”.

גולן הדגיש כי “בנט מחליש את הצבא ואת מדינת ישראל, וחבל שאומרים דברים כאלה. אני חושב שהפצ”ר שרון אפק ציוני אמיתי והוא סופג ביקורת כזו. אני שואל את עצמי למה? אולי זה טוב לאלקטורט של בנט, אני לא יודע, אבל זה עצוב מאוד. שרון אפק הוא משפטן מבריק ואדם עם חוש מבצעי בלתי רגיל, וזה נדיר אצל משפטנים. מניסיוני האישי, הוא תמיד נתן לי פלטפורמה משפטית יוצאת מן הכלל. אנחנו רוצים שצה”ל יהיה צבא של מדינה ריבונית ולא אספסוף חמוש”.

לאחר שהשמיע האלוף גולן את הדברים צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו כי "הדבר היחיד שצריך לעניין את כולנו זה שישראל תחזור לנצח. שאויבנו ישובו לפחד לשגר לעבר אזרחי ישראל 530 רקטות".
 
בהמשך דבריו התייחס סגן הרמטכ”ל לשעבר גם לאמירותיה של שרת התרבות והספורט מירי רגב נגד הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, להתבטאות מעוררת המחלוקת של המשנה ליועמ”ש דינה זילבר ולהחלטה לא למנותו לרמטכ”ל. “לצערי, זה חלק מהמגמה הכוללת”, אמר. “היינו רוצים לראות מצב שבו על פי רוב ממשלת ישראל תאמר שגופי הביצוע שלה עושים את עבודתם היטב”.