חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הופתעו הבוקר (שבת) כשקיבלו הודעות מנציב קבילות החיילים, האלוף יצחק בריק, בהן כתב להם דברים חמורים כנגד צה"ל ומוכנותו למלחמה. בריק, שמבקר בחודשים האחרונים את מוכנות צה"ל למלחמה באינטנסיביות, כתב לחברי הוועדה בין היתר "כל ההסתמכות שלכם על שיחות עם מפקדים בכירים לא תיתן לכם את התמונה האמיתית. רבים מהם כלל לא מכירים את המצב. הם ניזונים מדיווחים לא אמינים ואלה שמכירים מפחדים לדבר".

עוד כתב בריק לחברי הוועדה, כי "כל מצגת שמציג לכם הצבא איננה יכולה להסביר את חומרת התנהלותו (תרבות ארגונית של חוסר משמעת, אי ביצוע פקודות, חוסר בקרה ומעקב, היעדר זיכרון ארגוני, חוסר שמירה ואחזקה שוטפת של נושאים שתוקנו)".
ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), החברה בוועדת החוץ והביטחון, שלחה בעקבות דבריו של בריק מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף תפקידו כשר הביטחון החדש. במכתב כתבה ורבין כי "מדובר בעניין שחרג כבר מגדרה של מחלוקת סבירה במערכות הללו והידרדר לקרב האשמות שאתה חייב להידרש לו. מדי שבוע יש הידרדרות נוספת ברמות העימות; מחילופי אי הסכמות מקצועיות, עברנו כבר מזה זמן לעימות אישי חריף שהגיע לשיא השבוע כשפנה האלוף בריק ישירות לחברי ועדת החוץ והביטחון וטען כי הצבא משקר לחברי הכנסת ומציג בפניהם נתונים לא נכונים".

"לכאורה, יש פער בלתי נסבל בין הצהרת המוכנות של הרמטכ״ל הנוכחי לבין טענות הנקח״ל", כתבה ורבין והוסיפה כי "ברור שמדובר בעימות שהולך ומידרדר כל רגע, והכפפות הוסרו מזמן. החל מהשבוע שעבר, אני סבורה שחברי ועדת החוץ והביטחון נדחקים אל הקיר בטענה שהצבא משקר להם, וברגע שנקח״ל מעביר לנו מסרים אישיים, כולל במהלך השבת, ולפיהן העובדות אינן מוצגות לנו כראוי, שר הביטחון חייב להתערב."

יש לציין, כי בשבועיים הקרובים יוגשו מסקנות ועדת הבדיקה שמינה איזנקוט בראשות תת אלוף במיל' אילן הררי, אולם בריק לא מאמין גם בוועדה הזו.